Technologia to niezwykłe narzędzie, które w odpowiednich rękach, może stanowić nieocenione wsparcie. Celem projektu #TechForUkraine, realizowanego w ramach większej akcji, było wypracowanie koncepcji produktów cyfrowych, które stanowiłyby nośnik takiej pomocy podczas wojny na Ukrainie. W kreację zaangażowali się studenci Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS. Edukacja dotycząca potrzeb uchodźców, wsparcie emocjonalne młodych ludzi w tej dramatycznej sytuacji, integracja środowiska studenckiego, zaangażowanie do współpracy uchodźców – to tylko niektóre z zadań jakie postawili sobie twórcy projektu.

O tym, co i w jaki sposób można zmienić poprzez design, jak wyglądała praca przy projekcie #TechForUkraine i jakie są jego efekty, dowiedzieliśmy się podczas webinaru z udziałem Martyny Mrozek – Head of Product Design w CSHARK i dydaktyczką w katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Rozmowę poprowadził design manager, dyrektor kreatywny serwisu Noizz.pl – Michał Bachowski.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Gościni

Martyna MrozekMartyna Mrozek

Head of Product Design w CSHARK. Dydaktyczka w katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie prowadzi autorskie zajęcia w obszarach związanych z projektowaniem i wytwarzaniem produktów cyfrowych. Współautorka jednej z największych aplikacji służących do cyfryzacji edukacji na polskim rynku oraz projektantka kilkudziesięciu komercyjnych produktów cyfrowych o różnorodnej tematyce, między innymi na rynki medyczne, farmaceutyczne, finansowe, przemysłu ciężkiego, czy branży muzycznej i kreatywnej. Zainteresowania badawcze i zawodowe wiąże z wykorzystaniem najnowszych technologii w projektowaniu, innowacją i przewidywaniem trendów projektowych, strategią tworzenia nowych produktów oraz budowaniem interdyscyplinarnych zespołów kreatywnych.

Prowadzący

Michał BachowskiMichał Bachowski

Dyrektor kreatywny serwisu Noizz.pl, który współpracuje także z festiwalem Gdynia Design Days jako członek rady programowej i kurator wystaw. Michał z wykształcenia jest ekonomistą i design managerem. Swoją drogę zawodową zaczynał w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, pracując przy doradczych dla takich firm jak Leroy Merlin, PROFIm czy Zelmer. W latach 2012-2018 był częścią redakcji serwisu o trendach rynku i kultury F5, gdzie doszedł do stanowiska zastępcy redaktora naczelnego.

Artykuły

images/SD_Projektowanie_uniwersalne_a_design.jpg

Projektowanie uniwersalne a design, który łączy zmysły, czyli jak tworzyć dla wszystkich? (videocast)

To, co działa w jednej kulturze, branży czy grupie społecznej, nie musi automatycznie sprawdzać się…
03-03-2025 17:00:00
images/SD_Wszystkie_ekologiczne_inicjatywy_to_greenwashing1.jpg
1239

Czy ekologiczne projektowanie to greenwashing?

Zrównoważone projektowanie cyfrowe to tworzenie technologii, stron internetowych i aplikacji w sposób minimalizujący ślad węglowy.…
images/SD_Wyzwania_tworcow.jpg

Wyzwania twórców – film, reklama i AI a nowe pokolenie odbiorców (videocast)

Dzisiejsza AI potrafi bez problemu wygenerować animacje i treści wideo na podstawie dowolnego scenariusza, samodzielnie…
images/SD_Cyfrowa_moda.jpg

Cyfrowa moda i sztuka – jak VR kształtuje nową rzeczywistość projektowania? (videocast)

Trudno o bardziej niezwykłe spotkanie przeszłości z przyszłością, sztuki z technologią, tradycyjnej sceny teatralnej z…
images/SD_Od_pomyslu_do_zmiany.jpg

Od pomysłu do zmiany – jak tworzyć i wdrażać innowacje (videocast)

Nie bez powodu proces projektowania innowacji porównuje się do układania puzzli, których kształty jeszcze nie…
images/SD_Rekonstrukcja_strojow_z_Faras_blog.jpg

Rekonstrukcja strojów z Faras: wyjątkowy pokaz w Paryżu

W październiku 2024 r. pasjonaci historii, kultury i sztuki mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym, premierowym…
Premiera online
images/SD_O_swiatach_wyobrazonych_czyli_jak_tworzyc_scenografie_podcast.jpg

O światach wyobrażonych, czyli jak tworzyć scenografię? (podcast)

Zarówno projektowanie wnętrz jak i tworzenie scenografii sprowadza się do kreowania przestrzeni; oba obszary twórcze…
Premiera online
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich.jpg

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)

Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób…
images/SD_Design_cyfrowy_dla_zdrowia_psychicznego__od_teorii_do_praktyki_podcast.jpg

Design cyfrowy dla zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki (podcast)

Technologia odgrywa dziś kluczową rolę w naszej codzienności, począwszy od edukacji poprzez komunikację w życiu…
images/SD_Edukacja_jako_fundament_kreatywnosci_projektanta__od_inspiracji_do_innowacji_zapowiedz.jpg
Premiera online

Edukacja jako fundament kreatywności projektanta – od inspiracji do innowacji (podcast)

Kreatywność to siła napędowa każdego twórcy. Na wagę złota są więc także kreatywni projektanci. Kłopot…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia