Technologia to niezwykłe narzędzie, które w odpowiednich rękach, może stanowić nieocenione wsparcie. Celem projektu #TechForUkraine, realizowanego w ramach większej akcji, było wypracowanie koncepcji produktów cyfrowych, które stanowiłyby nośnik takiej pomocy podczas wojny na Ukrainie. W kreację zaangażowali się studenci Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS. Edukacja dotycząca potrzeb uchodźców, wsparcie emocjonalne młodych ludzi w tej dramatycznej sytuacji, integracja środowiska studenckiego, zaangażowanie do współpracy uchodźców – to tylko niektóre z zadań jakie postawili sobie twórcy projektu.

O tym, co i w jaki sposób można zmienić poprzez design, jak wyglądała praca przy projekcie #TechForUkraine i jakie są jego efekty, dowiedzieliśmy się podczas webinaru z udziałem Martyny Mrozek – Head of Product Design w CSHARK i dydaktyczką w katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS. Rozmowę poprowadził design manager, dyrektor kreatywny serwisu Noizz.pl – Michał Bachowski.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Gościni

Martyna MrozekMartyna Mrozek

Head of Product Design w CSHARK. Dydaktyczka w katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i na Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie prowadzi autorskie zajęcia w obszarach związanych z projektowaniem i wytwarzaniem produktów cyfrowych. Współautorka jednej z największych aplikacji służących do cyfryzacji edukacji na polskim rynku oraz projektantka kilkudziesięciu komercyjnych produktów cyfrowych o różnorodnej tematyce, między innymi na rynki medyczne, farmaceutyczne, finansowe, przemysłu ciężkiego, czy branży muzycznej i kreatywnej. Zainteresowania badawcze i zawodowe wiąże z wykorzystaniem najnowszych technologii w projektowaniu, innowacją i przewidywaniem trendów projektowych, strategią tworzenia nowych produktów oraz budowaniem interdyscyplinarnych zespołów kreatywnych.

Prowadzący

Michał BachowskiMichał Bachowski

Dyrektor kreatywny serwisu Noizz.pl, który współpracuje także z festiwalem Gdynia Design Days jako członek rady programowej i kurator wystaw. Michał z wykształcenia jest ekonomistą i design managerem. Swoją drogę zawodową zaczynał w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, pracując przy doradczych dla takich firm jak Leroy Merlin, PROFIm czy Zelmer. W latach 2012-2018 był częścią redakcji serwisu o trendach rynku i kultury F5, gdzie doszedł do stanowiska zastępcy redaktora naczelnego.

Artykuły

Premiera online
images/SD_O_swiatach_wyobrazonych_czyli_jak_tworzyc_scenografie_podcast.jpg

O światach wyobrażonych, czyli jak tworzyć scenografię? (podcast)

Zarówno projektowanie wnętrz jak i tworzenie scenografii sprowadza się do kreowania przestrzeni; oba obszary twórcze…
Premiera online
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich.jpg

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)

Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób…
images/SD_Design_cyfrowy_dla_zdrowia_psychicznego__od_teorii_do_praktyki_podcast.jpg

Design cyfrowy dla zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki (podcast)

Technologia odgrywa dziś kluczową rolę w naszej codzienności, począwszy od edukacji poprzez komunikację w życiu…
images/SD_Edukacja_jako_fundament_kreatywnosci_projektanta__od_inspiracji_do_innowacji_zapowiedz.jpg
Premiera online

Edukacja jako fundament kreatywności projektanta – od inspiracji do innowacji (podcast)

Kreatywność to siła napędowa każdego twórcy. Na wagę złota są więc także kreatywni projektanci. Kłopot…
images/SD_Psychologia_przestrzeni__od_projektowania_emocji_do_tworzenia_funkcjonalnych_miejsc_podcast.jpg

Psychologia przestrzeni – od projektowania emocji do tworzenia funkcjonalnych miejsc (podcast)

Czy ściany mogą mówić? W pewnym sensie – tak. Każdego dnia wchodzimy przecież do rozmaitych…
images/SD_Przestrzen_publiczna_na_nowo__wyzwania_projektowe_w_przestrzeniach_samorzadowych_podcast.jpg

Przestrzeń publiczna na nowo – wyzwania projektowe w przestrzeniach samorządowych (podcast)

Jeszcze nie tak dawno temu, praca niezależnego projektanta specjalizującego się w brandingu, łączona była głównie…
images/SD_Design_na_rzecz_spoleczenstwa__jak_projektowac_marki_oparte_na_wartosciach_podcast.jpg

Design na rzecz społeczeństwa – jak projektować marki oparte na wartościach? (podcast)

Co zrobić, by w projektowaniu „lepiej", wyparło – „więcej"? Jak przekonać klienta do takiej strategii?…
images/SD_Dlaczego_uslugi_i_produkty_cyfrowe_powinny_byc_projektowane_w_sposob_zrownowazony.jpg

Dlaczego usługi i produkty cyfrowe powinny być projektowane w sposób zrównoważony?

Zmiany i wielowątkowość Rzeczywistość, w której żyjemy, staje się coraz bardziej wielowątkowa i skomplikowana. Zarządzanie…
images/SD_Od_tekstu_do_obrazu__rysunek_narracyjny_w_praktyce_podcast.jpg

Od tekstu do obrazu – rysunek narracyjny w praktyce (podcast)

Tworzenie rysunku narracyjnego zwykle zaczyna się od tekstu; to on dostarcza inspiracji i buduje kontekst.…
images/SD_Publikacje_cyfrowe__jak_nowe_narracje_w_swiecie_cyfrowym_pozwalaja_wizualizowac_i_opowiadac_podcast.jpg

Publikacje cyfrowe – jak nowe narracje w świecie cyfrowym pozwalają wizualizować i opowiadać (podcast)

W jaki sposób przełożyć myśli na formy wizualne, a słowa na obrazy? Czy łatwo dokonać…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia