Jeszcze kilka lat temu wzrost był głównym celem i podstawowym kryterium sukcesu danej firmy. Dziś, w dobie większego zapotrzebowania na lokalne usługi i produkty rzemieślnicze, rozrastanie się i powiększanie skali przestało być celem samym w sobie. Krótko mówiąc, nie da się już stwierdzić jednoznacznie, że marki korporacyjne są lepsze od marek osobistych, ale nieuzasadnione byłoby też stwierdzenie odwrotne. Można natomiast powiedzieć wiele o tym, czego wzajemnie sobie zazdroszczą.

Kto, komu, czego i dlaczego zazdrości? O szczerości przekazu, budżetach na nowe działania, szybkości wdrażania zmian oraz dostępności narzędzi brandingowych, czyli o różnicach między „małymi” a „dużymi”, opowiedzieli Sylwia Bodnar – projektantka komunikacji, copywriterka i absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz prowadzący – Mateusz Antczak, projektant i wykładowca na Katedrze Grafiki Wrocławskiej Uniwersytetu SWPS.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Ekspertka

Sylwia BodnarSylwia Bodnar

Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy, jak budować wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy, jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.
 

 

Ekspert

Mateusz AntczakMateusz Antczak

Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku Komunikacja Wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.

Artykuły

images/SD_Zmiana_spoleczna_poprzez_design__roznorodnosc_i_inkluzywnosc_w_projektowaniu_webinar.jpg

Zmiana społeczna poprzez design – różnorodność i inkluzywność w projektowaniu (podcast)

Proces projektowania i potrzeby społeczne chyba nigdy nie były sobie tak bliskie. Dzięki współczesnym technologiom, nowe…
images/SD_Projektowanie_dla_edukacji_-_wyzwania_i_mozliwosci_czyli_jak_tworzyc_dla_uczniow_i_nauczycieli_webinar.jpg

Projektowanie dla edukacji - wyzwania i możliwości, czyli jak tworzyć dla uczniów i nauczycieli? (podcast)

Jak mówi definicja – „projektowanie to wymyślanie przedmiotów i działań w sposób zgodny z potrzebami człowieka”. Nie ulega…
images/SD_Visual_thinking_-_czym_jest_myslenie_wizualne_i_jak_moze_nam_pomoc_w_biznesie_webinar.jpg

Visual thinking - czym jest myślenie wizualne i jak może nam pomóc w biznesie? (podcast)

Myślenie wizualne oznacza myślenie za pomocą obrazów. Może być wykorzystywane w wielu dziedzinach, w tym…
images/SD_Marka_osobista_i_korporacyjna_-_czego_sobie_zazdroszcza_webinar.jpg

Marka osobista i korporacyjna - czego sobie zazdroszczą? (podcast)

  Jeszcze kilka lat temu wzrost był głównym celem i podstawowym kryterium sukcesu danej firmy. Dziś,…
images/SD_TechForUkraine_-_koncept_produktow_cyfrowych_pomocnych_w_sytuacji_wojny_w_Ukrainie_webinar.jpg

#TechForUkraine - koncept produktów cyfrowych, pomocnych w sytuacji wojny w Ukrainie (podcast)

Technologia to niezwykłe narzędzie, które w odpowiednich rękach, może stanowić nieocenione wsparcie. Celem projektu #TechForUkraine, realizowanego…
images/SD_Ruszyla_rekrutacja_na_studia_z_obszaru_projektowania_i_designu.jpg

Ruszyła rekrutacja na studia z obszaru projektowania i designu 2023/2024

Jeśli interesujesz się grafiką, wzornictwem, fotografią, projektowaniem komunikacji lub najbliższego otoczenia człowieka i jego potrzeb, nowatorskie,…
images/SD_Artystyczny_jezyk_wizualny_-_jak_kreowac_wlasna_filozofie_tworzenia_webinar.jpg

Artystyczny język wizualny - jak kreować własną filozofię tworzenia? (podcast)

O języku mówimy zazwyczaj w kontekście liter, słów i alfabetu. Czym jest zatem artystyczny język wizualny?  Podobnie…
images/SD_Jak_stworzyc_dobry_projekt_-_o_projektowaniu_innowacyjnym_kreatywnym_i_korzystnym_dla_otoczenia_webinar.jpg

Jak stworzyć dobry projekt - o projektowaniu innowacyjnym, kreatywnym i korzystnym dla otoczenia (podcast)

Projektant i edukator Victor Papanek już w latach 60. XX wieku powiedział, iż istnieją, co…
images/SD_Kontekst_w_produkcji_filmowej_-_inspiracje_a_wlasny_styl_webinar.jpg

Kontekst w produkcji filmowej - inspiracje a własny styl (podcast)

Stworzenie ciekawego i angażującego filmu jest nie lada wyzwaniem. Choć nie istnieje uniwersalny przepis na…
images/SD_Meblujemy_miasto_smart_podcast.jpg

Meblujemy miasto “smart” (podcast)

  W przestrzeniach publicznych zaczynają pojawiać się meble miejskie, które wykorzystują nowoczesne technologie z obszaru…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia