Myślenie wizualne oznacza myślenie za pomocą obrazów. Może być wykorzystywane w wielu dziedzinach, w tym w biznesie, edukacji, naukach społecznych i kreatywnych, jako narzędzie do organizacji myśli, prezentacji idei czy rozwiązywania problemów.
Czym dokładnie jest myślenie wizualne i jak można je wykorzystać? W czym może nam pomóc? Dlaczego nasz mózg woli przetwarzać komunikaty wizualne i łatwiej zapamiętuje to, co narysowane od tego, co zapisane? Czego rysowanie uczy nas o budowaniu narracji? Jak wykorzystać myślenie wizualne w biznesie i zbudować na tym swoją przewagę?
Na te i wiele innych pytań odpowiedziała Karolina Adamczak, skrybka tworząca notatki wizualne z wydarzeń – konferencji i webinarów, edukatorka myślenia wizualnego, wykładowczyni w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Rozmowę poprowadziła Anna Sieroń - badaczka związana z branżą IT, wykładowczyni w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Gościni
Karolina Adamczak
Zajmuje się myśleniem wizualnym. Jako skrybka tworzy notatki wizualne z wydarzeń – konferencji i webinarów. Edukuje z myślenia wizualnego podczas szkoleń oraz w mediach społecznościowych. Na WSE prowadzi zajęcia z visual thinking w projektowaniu UX. Absolwentka wzornictwa na ASP we Wrocławiu oraz architektury krajobrazu na Akademii Rolniczej w Krakowie.
Prowadząca
Anna Sieroń
Badaczka. Zaczynała w marketingu. W polskim startupie Brainly pracowała po stronie biznesu rozwijając rynek polski i rumuński. Współpracowała z międzynarodowymi startupami z branży edukacyjnej. Badała narzędzia HRowe oraz czatboty. A obecnie pracuje jako UX Researcher w Allegro. Wierzy, że bez badań nie powstanie żaden dobry produkt, ani żadna dobra usługa. Po godzinach mentoruje kobiety, które chcą wejść do branży IT oraz planuje doktorat.