Technologia ma ogromny wpływ na świat animacji - nie tylko przyspiesza proces tworzenia, ale otwiera także nowe możliwości artystyczne. Dzięki postępowi m.in. w renderowaniu, modelowaniu 3D, czy oświetleniu animacje generowane komputerowo (CGI) stają się coraz bardziej realistyczne i imponujące wizualnie. Aktualnie sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w rozwoju animacji, poszerzając jej granice i otwierając nowe horyzonty kreatywności.

Jak postępy w renderowaniu, modelowaniu 3D, oświetleniu i teksturowaniu, ray tracingu oraz deep learningu wpływają na proces tworzenia animacji generowanej komputerowo (CGI)? W jaki sposób rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) wpływają na animację? Jak wykorzystywana jest technologia przechwytywania ruchu? Jak animacja czasu rzeczywistego różni się od innych form animacji? Na te i wiele innych pytań odpowiedział Wojciech Brzozowski animator, Motion Designer, Compositing Artist w rozmowie z Anną Sieroń.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Gość

Wojciech BrzozowskiWojciech Brzozowski

Animator, Motion Designer, Compositing Artist, Ilustrator, malarz, rysownik. Zainspirowany teledyskami autorstwa Adam Johnsa i zespołu Tool zapragnął zająć się animacją. Absolwent wydziału Grafiki w pracowni filmu animowanego na ASP im. Jana Matejki w Krakowie. Stworzył dwa studenckie filmy animowane, które gościły na wielu festiwalach (techniki mieszane: video, 2D, animacja kukiełkowa), następnie skupił się na zdobywaniu doświadczenia zawodowego w studiach postprodukcji, agencjach reklamowych, eventowych, prowadząc własną działalność oraz jako freelancer. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze animacji (teledyski, expleinery, czołówki filmowe, oprawy graficzne filmów), postprodukcji filmowej, mappingów 3D, projekcji wielkoformatowych, oraz przygotowania opraw wizualnych widowisk teatralnych, muzycznych, telewizyjnych i wydarzeń firmowych. Pracował dla klientów takich jak: Discovery Europe, BMW, Skoda, Mazda, Mercedes Benz, Valeo, Tauron, Onet, Wawel, Off Camera, Radio Kraków, Teatr Variete, BGŻ, LOT. Ceni sobie swobodę w poruszaniu się w różnych stylistykach, używa wielu narzędzi w zależności od potrzeby (animacja klasyczna, video, green screen i matte painting, symulacje fizyczne 3D i 2D). Ostatnio interesuje się zagadnieniami VR i AR .Wierzy, że dobre rzemiosło jest podstawą, do której zawsze można wrócić w chwilach artystycznego zagubienia, bo człowiek zawsze będzie potrzebował obcowania ze sztuką.

 

Prowadząca

Anna SierońAnna Sieroń

Badaczka. Zaczynała w marketingu. W polskim startupie Brainly pracowała po stronie biznesu rozwijając rynek polski i rumuński. Współpracowała z międzynarodowymi startupami z branży edukacyjnej. Badała narzędzia HRowe oraz czatboty. A obecnie pracuje jako UX Researcher w Allegro. Wierzy, że bez badań nie powstanie żaden dobry produkt, ani żadna dobra usługa. Po godzinach mentoruje kobiety, które chcą wejść do branży IT oraz planuje doktorat.

Artykuły

images/SD_Przestrzen_publiczna_na_nowo__wyzwania_projektowe_w_przestrzeniach_samorzadowych_podcast.jpg

Przestrzeń publiczna na nowo – wyzwania projektowe w przestrzeniach samorządowych (podcast)

Jeszcze nie tak dawno temu, praca niezależnego projektanta specjalizującego się w brandingu, łączona była głównie…
images/SD_Design_na_rzecz_spoleczenstwa__jak_projektowac_marki_oparte_na_wartosciach_podcast.jpg

Design na rzecz społeczeństwa – jak projektować marki oparte na wartościach? (podcast)

Co zrobić, by w projektowaniu „lepiej", wyparło – „więcej"? Jak przekonać klienta do takiej strategii?…
images/SD_Dlaczego_uslugi_i_produkty_cyfrowe_powinny_byc_projektowane_w_sposob_zrownowazony.jpg

Dlaczego usługi i produkty cyfrowe powinny być projektowane w sposób zrównoważony?

Zmiany i wielowątkowość Rzeczywistość, w której żyjemy, staje się coraz bardziej wielowątkowa i skomplikowana. Zarządzanie…
images/SD_Od_tekstu_do_obrazu__rysunek_narracyjny_w_praktyce_podcast.jpg

Od tekstu do obrazu – rysunek narracyjny w praktyce (podcast)

Tworzenie rysunku narracyjnego zwykle zaczyna się od tekstu; to on dostarcza inspiracji i buduje kontekst.…
images/SD_Publikacje_cyfrowe__jak_nowe_narracje_w_swiecie_cyfrowym_pozwalaja_wizualizowac_i_opowiadac_podcast.jpg

Publikacje cyfrowe – jak nowe narracje w świecie cyfrowym pozwalają wizualizować i opowiadać (podcast)

W jaki sposób przełożyć myśli na formy wizualne, a słowa na obrazy? Czy łatwo dokonać…
images/SD_Projektuj_opowiadaj_przekonuj__portfolio_projektanta_UX_podcast.jpg

Projektuj, opowiadaj, przekonuj – portfolio projektanta UX (podcast)

Pokaż mi swoje portfolio, a powiem ci kim jesteś? Dokładnie tak! W każdym razie tak…
images/SD_Przyszlosc_projektowania_i_architektury__miedzy_innowacja_a_odpowiedzialnoscia_podcast.jpg

Przyszłość projektowania i architektury – między innowacją a odpowiedzialnością (podcast)

Czy jako społeczeństwo faktycznie potrzebujemy kolejnych, nowo tworzonych przestrzeni? A może warto, dla wspólnego dobra,…
images/SD_UX_Writing_w_praktyce_-_od_slowa_do_sukcesu_podcast.jpg

UX Writing w praktyce - od słowa do sukcesu (podcast)

W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie i przewinięcie ekranu kryje za sobą historię interakcji, kluczowym…
images/SD_Projektowanie_w_zmieniajacym_sie_swiecie__wyzwania_i_perspektywy_branzy_podcast.jpg

Projektowanie w zmieniającym się świecie – wyzwania i perspektywy branży (podcast)

Kim jest projektant i na czym polega istota projektowania użytkowego w dobie globalizacji, ciągłych zmian…
images/ST_Budowanie_unikalnej_marki_czyli_jak_zdobyc_serca_odbiorcow_webinar.jpg

Budowanie unikalnej marki, czyli jak zdobyć serca odbiorców (podcast)

Jednym z głównych powodów, dla których organizacje potrzebują brandingu w dzisiejszym świecie, jest duże nasycenie rynku produktów…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia