Technologia ma ogromny wpływ na świat animacji - nie tylko przyspiesza proces tworzenia, ale otwiera także nowe możliwości artystyczne. Dzięki postępowi m.in. w renderowaniu, modelowaniu 3D, czy oświetleniu animacje generowane komputerowo (CGI) stają się coraz bardziej realistyczne i imponujące wizualnie. Aktualnie sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w rozwoju animacji, poszerzając jej granice i otwierając nowe horyzonty kreatywności.

Jak postępy w renderowaniu, modelowaniu 3D, oświetleniu i teksturowaniu, ray tracingu oraz deep learningu wpływają na proces tworzenia animacji generowanej komputerowo (CGI)? W jaki sposób rzeczywistość wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość (AR) wpływają na animację? Jak wykorzystywana jest technologia przechwytywania ruchu? Jak animacja czasu rzeczywistego różni się od innych form animacji? Na te i wiele innych pytań odpowiedział Wojciech Brzozowski animator, Motion Designer, Compositing Artist w rozmowie z Anną Sieroń.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Gość

Wojciech BrzozowskiWojciech Brzozowski

Animator, Motion Designer, Compositing Artist, Ilustrator, malarz, rysownik. Zainspirowany teledyskami autorstwa Adam Johnsa i zespołu Tool zapragnął zająć się animacją. Absolwent wydziału Grafiki w pracowni filmu animowanego na ASP im. Jana Matejki w Krakowie. Stworzył dwa studenckie filmy animowane, które gościły na wielu festiwalach (techniki mieszane: video, 2D, animacja kukiełkowa), następnie skupił się na zdobywaniu doświadczenia zawodowego w studiach postprodukcji, agencjach reklamowych, eventowych, prowadząc własną działalność oraz jako freelancer. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze animacji (teledyski, expleinery, czołówki filmowe, oprawy graficzne filmów), postprodukcji filmowej, mappingów 3D, projekcji wielkoformatowych, oraz przygotowania opraw wizualnych widowisk teatralnych, muzycznych, telewizyjnych i wydarzeń firmowych. Pracował dla klientów takich jak: Discovery Europe, BMW, Skoda, Mazda, Mercedes Benz, Valeo, Tauron, Onet, Wawel, Off Camera, Radio Kraków, Teatr Variete, BGŻ, LOT. Ceni sobie swobodę w poruszaniu się w różnych stylistykach, używa wielu narzędzi w zależności od potrzeby (animacja klasyczna, video, green screen i matte painting, symulacje fizyczne 3D i 2D). Ostatnio interesuje się zagadnieniami VR i AR .Wierzy, że dobre rzemiosło jest podstawą, do której zawsze można wrócić w chwilach artystycznego zagubienia, bo człowiek zawsze będzie potrzebował obcowania ze sztuką.

 

Prowadząca

Anna SierońAnna Sieroń

Badaczka. Zaczynała w marketingu. W polskim startupie Brainly pracowała po stronie biznesu rozwijając rynek polski i rumuński. Współpracowała z międzynarodowymi startupami z branży edukacyjnej. Badała narzędzia HRowe oraz czatboty. A obecnie pracuje jako UX Researcher w Allegro. Wierzy, że bez badań nie powstanie żaden dobry produkt, ani żadna dobra usługa. Po godzinach mentoruje kobiety, które chcą wejść do branży IT oraz planuje doktorat.

Artykuły

images/SD_Od_pomyslu_do_zmiany.jpg

Od pomysłu do zmiany – jak tworzyć i wdrażać innowacje (videocast)

Nie bez powodu proces projektowania innowacji porównuje się do układania puzzli, których kształty jeszcze nie…
images/SD_Rekonstrukcja_strojow_z_Faras_blog.jpg

Rekonstrukcja strojów z Faras: wyjątkowy pokaz w Paryżu

W październiku 2024 r. pasjonaci historii, kultury i sztuki mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym, premierowym…
Premiera online
images/SD_O_swiatach_wyobrazonych_czyli_jak_tworzyc_scenografie_podcast.jpg

O światach wyobrażonych, czyli jak tworzyć scenografię? (podcast)

Zarówno projektowanie wnętrz jak i tworzenie scenografii sprowadza się do kreowania przestrzeni; oba obszary twórcze…
Premiera online
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich.jpg

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)

Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób…
images/SD_Design_cyfrowy_dla_zdrowia_psychicznego__od_teorii_do_praktyki_podcast.jpg

Design cyfrowy dla zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki (podcast)

Technologia odgrywa dziś kluczową rolę w naszej codzienności, począwszy od edukacji poprzez komunikację w życiu…
images/SD_Edukacja_jako_fundament_kreatywnosci_projektanta__od_inspiracji_do_innowacji_zapowiedz.jpg
Premiera online

Edukacja jako fundament kreatywności projektanta – od inspiracji do innowacji (podcast)

Kreatywność to siła napędowa każdego twórcy. Na wagę złota są więc także kreatywni projektanci. Kłopot…
images/SD_Psychologia_przestrzeni__od_projektowania_emocji_do_tworzenia_funkcjonalnych_miejsc_podcast.jpg

Psychologia przestrzeni – od projektowania emocji do tworzenia funkcjonalnych miejsc (podcast)

Czy ściany mogą mówić? W pewnym sensie – tak. Każdego dnia wchodzimy przecież do rozmaitych…
images/SD_Przestrzen_publiczna_na_nowo__wyzwania_projektowe_w_przestrzeniach_samorzadowych_podcast.jpg

Przestrzeń publiczna na nowo – wyzwania projektowe w przestrzeniach samorządowych (podcast)

Jeszcze nie tak dawno temu, praca niezależnego projektanta specjalizującego się w brandingu, łączona była głównie…
images/SD_Design_na_rzecz_spoleczenstwa__jak_projektowac_marki_oparte_na_wartosciach_podcast.jpg

Design na rzecz społeczeństwa – jak projektować marki oparte na wartościach? (podcast)

Co zrobić, by w projektowaniu „lepiej", wyparło – „więcej"? Jak przekonać klienta do takiej strategii?…
images/SD_Dlaczego_uslugi_i_produkty_cyfrowe_powinny_byc_projektowane_w_sposob_zrownowazony.jpg

Dlaczego usługi i produkty cyfrowe powinny być projektowane w sposób zrównoważony?

Zmiany i wielowątkowość Rzeczywistość, w której żyjemy, staje się coraz bardziej wielowątkowa i skomplikowana. Zarządzanie…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia