Dobrze zbudowany branding umożliwia firmie wyróżnienie się spośród konkurencji oraz tworzenie trwałych skojarzeń w umyśle klientów. Kiedy marka staje się rozpoznawalna i zapamiętywalna, buduje lojalność klientów, przyciąga nowych odbiorców i staje się ważnym elementem budowania reputacji i zaufania w branży. Jak więc podejść do rebrandingu, aby firma nie straciła swojej dotychczasowej reputacji i skutecznie zaprezentowała swoje nowe oblicze? Kiedy rebranding jest potrzebą, a kiedy kaprysem? Jak wygląda modelowy proces rebrandingu? Te i wiele innych kwestii omówili: Sylwia Bodnar – projektantka komunikacji, copywriterka i absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz prowadzący – Mateusz Antczak, projektant i wykładowca na Katedrze Grafiki Wrocławskiej Uniwersytetu SWPS.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Ekspertka
Sylwia Bodnar
Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy, jak budować wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy, jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.
Ekspert
Mateusz Antczak
Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku Komunikacja Wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.