Większość marek, instytucji czy organizacji decyduje się dziś na docieranie do swoich odbiorców przy pomocy profilii w różnorodnych mediach społecznościowych. Platformy takie jak Facebook, Instagram, czy LinkedIn stały się niezwykle popularne i stanowią istotny kanał komunikacji z szeroką publicznością. W związku z tym, rośnie zapotrzebowanie na skuteczną wizualizację oferty komunikacyjnej tych przestrzeni. Wirtualna obecność i prezentacja w mediach społecznościowych stają się kluczowe w budowaniu rozpoznawalności marki i tworzeniu więzi z klientami.

Czy projektowanie grafiki do mediów społecznościowych jest procesem podobnym do projektowania na inne nośniki? Na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę, gdy tworzymy szablony postów? Czy inaczej będziemy projektować na Instagram, a inaczej na LinkedIn? Jakie narzędzia można do tego wykorzystać? Te i wiele innych kwestii omówili: Sylwia Bodnar – projektantka komunikacji, copywriterka i absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz prowadzący – Mateusz Antczak, projektant i wykładowca na Katedrze Grafiki Wrocławskiej Uniwersytetu SWPS.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Ekspertka

Sylwia BodnarSylwia Bodnar

Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy, jak budować wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy, jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.
 

 

Ekspert

Mateusz AntczakMateusz Antczak

Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku Komunikacja Wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.

Artykuły

images/SD_Projektowanie_produktow_cyfrowych_w_erze_sztucznej_inteligencji_-_narzedzia_mozliwosci_i_wyzwania_webinar.jpg

Projektowanie produktów cyfrowych w erze sztucznej inteligencji - narzędzia, możliwości i wyzwania (podcast)

Projektuje doświadczenia, jest „rzecznikiem” odbiorcy w świecie produktów i usług, troszczy się o poziom satysfakcji klienta, funkcjonalność oferty,…
images/SD_Design_activism_-_przyklady_zaangazowania_spolecznego_projektantow_w_Polsce_podcast.jpg

Design activism - przykłady zaangażowania społecznego projektantów w Polsce (podcast)

W ostatnich latach design activism zyskał na popularności, a polscy projektanci coraz częściej podejmują się…
images/SD_Dostepnosc_dla_kazdego_-_podstawy_i_wyzwania_w_projektowaniu_UX_webinar.jpg

Dostępność dla każdego - podstawy i wyzwania w projektowaniu UX (podcast)

Dostępność w UX zapewnia, że wszyscy użytkownicy, niezależnie od ewentualnych ograniczeń czy potrzeb, mogą korzystać z produktów…
images/SD_Odnawianie_zamiast_wyrzucania_-_o_cyrkularnym_rzemiosle_webinar.jpg

Odnawianie zamiast wyrzucania - o cyrkularnym rzemiośle (podcast)

Małe decyzje zmieniają świat. Gospodarka w obiegu zamkniętym to inaczej – dzielnie się, pożyczanie, ponowne…
images/SD_Design_activism_czyli_relacje_miedzy_sztuka_a_zaangazowaniem_spolecznym.jpg

Design activism, czyli relacje między sztuką a zaangażowaniem społecznym (podcast)

Design activism, czyli projektancki aktywizm już od wielu lat jest istotnym narzędziem dla twórców pragnących…
images/SD_Projektowanie_opakowan__tworzenie_wizualnej_osobowosci_polskiego_wina_webinar.jpg

Projektowanie opakowań – tworzenie wizualnej osobowości polskiego wina (podcast)

Co połączyło młodych projektantów graficznych i polskich winiarzy, poza ewentualną słabością do tego trunku? Studenci Katedry…
images/SD_Typografia_-_od_liter_do_wrazen_webinar.jpg

Typografia - od liter do wrażeń (podcast)

Typografia jest istotnym elementem projektowania graficznego i komunikacji w piśmie. Pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale też…
images/SD_Jak_projektowac_do_mediow_spolecznosciowych_webinar.jpg

Jak projektować do mediów społecznościowych? (podcast)

  Większość marek, instytucji czy organizacji decyduje się dziś na docieranie do swoich odbiorców przy…
images/SD_Magazyn_W_Kratke_-_idea_i_projektowanie_pisma_ilustrowanego_webinar.jpg

Magazyn “W Kratkę” - idea i projektowanie pisma ilustrowanego (podcast)

Magazyn “W Kratkę”, wydawany przez Fundację Dom Kultury, to wyjątkowe pismo tworzone przez osoby odbywające…
images/SD_Definiowanie_odbiorcy_-_dlaczego_i_dla_kogo_projektujemy_webinar.jpg

Po co nauce projektowanie i sztuka, a po co projektowaniu i sztuce nauka? (podcast)

Refleksja nad teorią pozwala projektantom na głębsze zrozumienie zasad projektowania i wypracowanie solidnych podstawach dla praktyki…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia