Co połączyło młodych projektantów graficznych i polskich winiarzy, poza ewentualną słabością do tego trunku? Studenci Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu w ramach projektu Winni_ne są tych opakowań postanowili wesprzeć lokalnych producentów win, tworząc oprawę wizualną, w tym etykiety, do ich produktów. Klasyczny układ win-win: studenci zdobywają doświadczenie, a winiarze – profesjonalne wsparcie graficzne.

Z jakimi wyzwaniami musi zmierzyć się projektant opakowań? Na czym polega specyfika projektowania dla producentów win? Jaką rolę pełni etykieta w komunikacji marki? I w jaki sposób stworzyć wyróżniającą się oprawę wizualną? O tajnikach projektowania i poszczególnych etapach pracy nad projektem opowiedział komunikolog dr hab. Mariusz Wszołek w rozmowie z design managerem i czujnym obserwatorem zmian w zakresie wzornictwa – Michałem Bachowskim.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Gość

Mariusz Wszołekdr hab. Mariusz Wszołek, prof. Uniwersytetu SWPS

Komunikolog. Profesor w Katedrze Grafiki WPiKS we Wrocławiu. Naukowo zajmuje się teorią i praktyką projektowania komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem inkluzyjnych, partycypacyjnych i zrównoważonych doktryn projektowych. Redaktor serii wydawniczej Manual i Communication Design oraz autor książek i artykułów z zakresu reklamy, pracy projektowej i zrównoważonego projektowania. Ponadto aktywny projektant i konsultant w zakresie strategii i polityki komunikacyjnej firm i instytucji; zawodowo współpracował m.in. z: NEONET, PDG, MNiSW, Uniwersytetem Wrocławskim, Wrocławską Strefą Kultury, Media Markt, Galeria Wnętrz Domar, NOTI, Merc. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia: Teoria i praktyka projektowania, Corporate Identity, Design opakowań, Kreacja. Kierownik Katedry Grafiki, Prodziekan ds studenckich na WPiKS we Wrocławiu, z—ca Dyrektora Instytutu Projektowania.

Prowadzący

Michał BachowskiMichał Bachowski

Dyrektor kreatywny serwisu Noizz.pl, który współpracuje także z festiwalem Gdynia Design Days jako członek rady programowej i kurator wystaw. Michał z wykształcenia jest ekonomistą i design managerem. Swoją drogę zawodową zaczynał w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, pracując przy doradczych dla takich firm jak Leroy Merlin, PROFIm czy Zelmer. W latach 2012-2018 był częścią redakcji serwisu o trendach rynku i kultury F5, gdzie doszedł do stanowiska zastępcy redaktora naczelnego.

Artykuły

images/SD_Projektowanie_produktow_cyfrowych_w_erze_sztucznej_inteligencji_-_narzedzia_mozliwosci_i_wyzwania_webinar.jpg

Projektowanie produktów cyfrowych w erze sztucznej inteligencji - narzędzia, możliwości i wyzwania (podcast)

Projektuje doświadczenia, jest „rzecznikiem” odbiorcy w świecie produktów i usług, troszczy się o poziom satysfakcji klienta, funkcjonalność oferty,…
images/SD_Design_activism_-_przyklady_zaangazowania_spolecznego_projektantow_w_Polsce_podcast.jpg

Design activism - przykłady zaangażowania społecznego projektantów w Polsce (podcast)

W ostatnich latach design activism zyskał na popularności, a polscy projektanci coraz częściej podejmują się…
images/SD_Dostepnosc_dla_kazdego_-_podstawy_i_wyzwania_w_projektowaniu_UX_webinar.jpg

Dostępność dla każdego - podstawy i wyzwania w projektowaniu UX (podcast)

Dostępność w UX zapewnia, że wszyscy użytkownicy, niezależnie od ewentualnych ograniczeń czy potrzeb, mogą korzystać z produktów…
images/SD_Odnawianie_zamiast_wyrzucania_-_o_cyrkularnym_rzemiosle_webinar.jpg

Odnawianie zamiast wyrzucania - o cyrkularnym rzemiośle (podcast)

Małe decyzje zmieniają świat. Gospodarka w obiegu zamkniętym to inaczej – dzielnie się, pożyczanie, ponowne…
images/SD_Design_activism_czyli_relacje_miedzy_sztuka_a_zaangazowaniem_spolecznym.jpg

Design activism, czyli relacje między sztuką a zaangażowaniem społecznym (podcast)

Design activism, czyli projektancki aktywizm już od wielu lat jest istotnym narzędziem dla twórców pragnących…
images/SD_Projektowanie_opakowan__tworzenie_wizualnej_osobowosci_polskiego_wina_webinar.jpg

Projektowanie opakowań – tworzenie wizualnej osobowości polskiego wina (podcast)

Co połączyło młodych projektantów graficznych i polskich winiarzy, poza ewentualną słabością do tego trunku? Studenci Katedry…
images/SD_Typografia_-_od_liter_do_wrazen_webinar.jpg

Typografia - od liter do wrażeń (podcast)

Typografia jest istotnym elementem projektowania graficznego i komunikacji w piśmie. Pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale też…
images/SD_Jak_projektowac_do_mediow_spolecznosciowych_webinar.jpg

Jak projektować do mediów społecznościowych? (podcast)

  Większość marek, instytucji czy organizacji decyduje się dziś na docieranie do swoich odbiorców przy…
images/SD_Magazyn_W_Kratke_-_idea_i_projektowanie_pisma_ilustrowanego_webinar.jpg

Magazyn “W Kratkę” - idea i projektowanie pisma ilustrowanego (podcast)

Magazyn “W Kratkę”, wydawany przez Fundację Dom Kultury, to wyjątkowe pismo tworzone przez osoby odbywające…
images/SD_Definiowanie_odbiorcy_-_dlaczego_i_dla_kogo_projektujemy_webinar.jpg

Po co nauce projektowanie i sztuka, a po co projektowaniu i sztuce nauka? (podcast)

Refleksja nad teorią pozwala projektantom na głębsze zrozumienie zasad projektowania i wypracowanie solidnych podstawach dla praktyki…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia