Od projektantów komunikacji często oczekuje się, że efekty ich pracy będą kołem zamachowym sprzedaży danego produktu lub usługi. Zdarza się jednak i tak, że choć produkt jest inspirującym i wdzięcznym obiektem „opowieści” komunikacyjnej, nie sprzedaje się tak, jak oczekiwałby tego klient, a na przyczyny tego stanu rzeczy autor komunikacji nie ma wpływu.
Czy zatem faktycznie projektanci komunikacji powinni czuć na sobie odpowiedzialność za sprzedaż? Czy jest ona główną funkcją reklamy? Co gdy reklama nie staje się dźwignią handlu? Czy w ogóle jest mierzalna? I jak reklama ma się do wizerunku? Te i wiele innych kwestii omówili: Sylwia Bodnar – projektantka komunikacji, copywriterka i absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS oraz prowadzący – Mateusz Antczak, projektant i wykładowca na Katedrze Grafiki Wrocławskiej Uniwersytetu SWPS.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Ekspertka
Sylwia Bodnar
Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy, jak budować wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy, jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.
Ekspert
Mateusz Antczak
Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku Komunikacja Wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.