Pomaga budować relacje, wyrażać emocje i kreować marzenia. Uwrażliwia na świat. Aktywność plastyczna, bo o niej mowa, i odpowiednia edukacja w tym obszarze może mieć ogromny wpływ na harmonijny rozwój dziecka; jest też przygotowaniem małego człowieka do późniejszego uczestnictwa w kulturze. Tyle teorii, a jak wygląda praktyka?
Jaki kształt ma dzisiejsza edukacja plastyczno-medialna dzieci w szkołach? Jak wyglądają zajęcia z plastyki i czy nadążają za współczesnym światem? Czy przygotowuje się młodzież np. na zagrożenia związane z przekazem medialnym i manipulacją dokonywaną poprzez komunikację graficzną?
Odpowiedzi na te pytania udzieliła specjalistka od komunikacji wizualnej dr Anna Treska-Siwoń w rozmowie z badaczką Anną Sieroń.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Gościni
dr Anna Treska-Siwoń
Absolwentka Instytutu Sztuki (obecnie Wydział Sztuki) Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Grafiką cyfrową zajmuje się od 1998. Kierownik pracowni komputerowych w wydawnictwie Aksjomat (1999-2000) oraz w agencji reklamowej Longin Studio (2000-2005), dyrektor kreatywny w MMDS Print Management (2005-2007). W 2009 otrzymała nagrodę Web Fashion Award za projekt witryny internetowej prezentującej markę Delsey. Zajmuje się głównie tworzeniem identyfikacji wizualnej, opakowań i druków reklamowych. Pracowała m.in. dla następujących firm i instytucji: British Council, Cramo, Ambasada Brytyjska, BP, festiwal OFAFA, PWN, PZU, Słoń Torbalski, RR Donnelley, Bank Spółdzielczy, Farma Projekt, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Anticor, Cap Gemini, Orion, Variant, Valvex, Lafarge, Barlinek, Escarabajo, Motor Polimer, Tactica Pharmaceuticals, Wydawnictwa AGH. Od 2011 projektuje jako freelancer i uczy projektowania graficznego.
Prowadząca
Anna Sieroń
Badaczka. Zaczynała w marketingu. W polskim startupie Brainly pracowała po stronie biznesu rozwijając rynek polski i rumuński. Współpracowała z międzynarodowymi startupami z branży edukacyjnej. Badała narzędzia HRowe oraz czatboty. A obecnie pracuje jako UX Researcher w Allegro. Wierzy, że bez badań nie powstanie żaden dobry produkt, ani żadna dobra usługa. Po godzinach mentoruje kobiety, które chcą wejść do branży IT oraz planuje doktorat.