Pomaga budować relacje, wyrażać emocje i kreować marzenia. Uwrażliwia na świat. Aktywność plastyczna, bo o niej mowa, i odpowiednia edukacja w tym obszarze może mieć ogromny wpływ na harmonijny rozwój dziecka; jest też przygotowaniem małego człowieka do późniejszego uczestnictwa w kulturze. Tyle teorii, a jak wygląda praktyka?

Jaki kształt ma dzisiejsza edukacja plastyczno-medialna dzieci w szkołach? Jak wyglądają zajęcia z plastyki i czy nadążają za współczesnym światem? Czy przygotowuje się młodzież np. na zagrożenia związane z przekazem medialnym i manipulacją dokonywaną poprzez komunikację graficzną?

Odpowiedzi na te pytania udzieliła specjalistka od komunikacji wizualnej dr Anna Treska-Siwoń w rozmowie z badaczką Anną Sieroń.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

 

Gościni

dr Anna Treska-Siwońdr dr Anna Treska-Siwoń

Absolwentka Instytutu Sztuki (obecnie Wydział Sztuki) Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Grafiką cyfrową zajmuje się od 1998. Kierownik pracowni komputerowych w wydawnictwie Aksjomat (1999-2000) oraz w agencji reklamowej Longin Studio (2000-2005), dyrektor kreatywny w MMDS Print Management (2005-2007). W 2009 otrzymała nagrodę Web Fashion Award za projekt witryny internetowej prezentującej markę Delsey. Zajmuje się głównie tworzeniem identyfikacji wizualnej, opakowań i druków reklamowych. Pracowała m.in. dla następujących firm i instytucji: British Council, Cramo, Ambasada Brytyjska, BP, festiwal OFAFA, PWN, PZU, Słoń Torbalski, RR Donnelley, Bank Spółdzielczy, Farma Projekt, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Anticor, Cap Gemini, Orion, Variant, Valvex, Lafarge, Barlinek, Escarabajo, Motor Polimer, Tactica Pharmaceuticals, Wydawnictwa AGH. Od 2011 projektuje jako freelancer i uczy projektowania graficznego.

 

Prowadząca

Anna SierońAnna Sieroń

Badaczka. Zaczynała w marketingu. W polskim startupie Brainly pracowała po stronie biznesu rozwijając rynek polski i rumuński. Współpracowała z międzynarodowymi startupami z branży edukacyjnej. Badała narzędzia HRowe oraz czatboty. A obecnie pracuje jako UX Researcher w Allegro. Wierzy, że bez badań nie powstanie żaden dobry produkt, ani żadna dobra usługa. Po godzinach mentoruje kobiety, które chcą wejść do branży IT oraz planuje doktorat.

Artykuły

images/SD_Projektowanie_uniwersalne_a_design.jpg

Projektowanie uniwersalne a design, który łączy zmysły, czyli jak tworzyć dla wszystkich? (videocast)

To, co działa w jednej kulturze, branży czy grupie społecznej, nie musi automatycznie sprawdzać się…
03-03-2025 17:00:00
images/SD_Wszystkie_ekologiczne_inicjatywy_to_greenwashing1.jpg
1239

Czy ekologiczne projektowanie to greenwashing?

Zrównoważone projektowanie cyfrowe to tworzenie technologii, stron internetowych i aplikacji w sposób minimalizujący ślad węglowy.…
images/SD_Wyzwania_tworcow.jpg

Wyzwania twórców – film, reklama i AI a nowe pokolenie odbiorców (videocast)

Dzisiejsza AI potrafi bez problemu wygenerować animacje i treści wideo na podstawie dowolnego scenariusza, samodzielnie…
images/SD_Cyfrowa_moda.jpg

Cyfrowa moda i sztuka – jak VR kształtuje nową rzeczywistość projektowania? (videocast)

Trudno o bardziej niezwykłe spotkanie przeszłości z przyszłością, sztuki z technologią, tradycyjnej sceny teatralnej z…
images/SD_Od_pomyslu_do_zmiany.jpg

Od pomysłu do zmiany – jak tworzyć i wdrażać innowacje (videocast)

Nie bez powodu proces projektowania innowacji porównuje się do układania puzzli, których kształty jeszcze nie…
images/SD_Rekonstrukcja_strojow_z_Faras_blog.jpg

Rekonstrukcja strojów z Faras: wyjątkowy pokaz w Paryżu

W październiku 2024 r. pasjonaci historii, kultury i sztuki mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym, premierowym…
Premiera online
images/SD_O_swiatach_wyobrazonych_czyli_jak_tworzyc_scenografie_podcast.jpg

O światach wyobrażonych, czyli jak tworzyć scenografię? (podcast)

Zarówno projektowanie wnętrz jak i tworzenie scenografii sprowadza się do kreowania przestrzeni; oba obszary twórcze…
Premiera online
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich.jpg

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)

Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób…
images/SD_Design_cyfrowy_dla_zdrowia_psychicznego__od_teorii_do_praktyki_podcast.jpg

Design cyfrowy dla zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki (podcast)

Technologia odgrywa dziś kluczową rolę w naszej codzienności, począwszy od edukacji poprzez komunikację w życiu…
images/SD_Edukacja_jako_fundament_kreatywnosci_projektanta__od_inspiracji_do_innowacji_zapowiedz.jpg
Premiera online

Edukacja jako fundament kreatywności projektanta – od inspiracji do innowacji (podcast)

Kreatywność to siła napędowa każdego twórcy. Na wagę złota są więc także kreatywni projektanci. Kłopot…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia