"Tytusopedia" jest trzyczęściową publikacją skupiającą komiksy autorstwa Papcia Chmiela, publikowane pierwotnie w "Świecie Młodych", przedstawiające przygody dwóch harcerzy i ich ludzkiego szympansa. Całość składa się z ponad tysiąca stron.
Na czym polega wyjątkowość Tytusopedii? Jak wyglądała praca nad nią? Kto był głównym pomysłodawcą Tytusopedii? Czy byli fanami komiksów o Tytusie? W jaki sposób twórczość Papcia Chmiela wpłynęła na polski krajobraz komiksowy? Jak Tytus, Romek i Atomek wpłynęli na polską kulturę popularną?
Na te i wiele innych pytań, podczas webinaru odpowiedział graphic designer, ilustrator i malarz Simeon Genew, w rozmowie badaczką branży IT Anną Sieroń.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.
Gość
mgr. inż. arch. Simeon Genew
Graphic designer, ilustrator, malarz – 13 lat doświadczenia w branży reklamowej, 11 lat w branży gier. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Pracował jako dyrektor artystyczny w krakowskich agencjach reklamowych i interaktywnych oraz dla polskich i zagranicznych producentów gier. Zajmuje się projektowaniem graficznym publikacji, malarstwem cyfrowym dla branży gier oraz klasycznym rysunkiem, ilustracją i malarstwem. Jest prezesem Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksowego i członek Rady Programowej Fundacji Muzeum Komiksu. Mówi płynnie w pięciu językach.
Prowadząca
Anna Sieroń
Badaczka. Zaczynała w marketingu. W polskim startupie Brainly pracowała po stronie biznesu rozwijając rynek polski i rumuński. Współpracowała z międzynarodowymi startupami z branży edukacyjnej. Badała narzędzia HRowe oraz czatboty. A obecnie pracuje jako UX Researcher w Allegro. Wierzy, że bez badań nie powstanie żaden dobry produkt, ani żadna dobra usługa. Po godzinach mentoruje kobiety, które chcą wejść do branży IT oraz planuje doktorat.