Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)
Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób komunikujemy się z innymi, zarządzamy swoimi emocjami czy radzimy sobie w trudnych sytuacjach. Są one bezpośrednio zależne od inteligencji emocjonalnej, która w dobie AI staje się czynnikiem coraz bardziej docenianym na rynku pracy. O ile bowiem nieuchronna jest automatyzacja wielu zadań wykonywanych do tej pory przez człowieka, o tyle – zarządzania emocjami czy kreatywnym myśleniem, na razie, zautomatyzować się nie da.
Dlaczego kompetencje miękkie to kompetencje przyszłości? Czy można je wypracować i jak to zrobić? Czego warto uczyć się w tej kwestii od innych? Jak odkryć i wzmacniać swoją inteligencję emocjonalną? Te i wiele innych wątków poruszą Sylwia Bodnar – psycholożka specjalizująca się w projektowaniu komunikacji i Mateusz Antczak – twórca i badacz programów brandingowych.
Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy, jak budować wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy, jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.
Ekspert
Mateusz Antczak
Badacz i projektant komunikacji, najczęściej kojarzony z projektowaniem znaków i systemów identyfikacji wizualnej. Magister kierunku Komunikacja Wizerunkowa na Uniwersytecie Wrocławskim, od lat związany z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS (początkowo jako student studiów licencjackich, obecnie jako wykładowca akademicki). W swej pracy koncentruje się na dostarczaniu funkcjonalnych, badawczo uzasadnionych rozwiązań. Regularnie podkreśla istotę każdego z etapów procesu projektowego. Bycie projektantem utożsamia z odpowiedzialnością, a misję dydaktyczną realizuje nie tylko w przestrzeni uczelnianej.