LEGO to więcej niż klocki, dla wielu ludzi na całym świecie to międzypokoleniowy kod oznaczający inspirującą zabawę. I co najważniejsze – zabawę nie tylko dla dzieci. Z setek kolorowych elementów powstają przecież także kopie skomplikowanych form budowlanych, modele nowoczesnych samolotów, statki kosmiczne czy nawet całe miasta. Z pewnością dobrze bawią się przy tym ci, którzy podejmują „budowlane” wyzwanie, a jak jest z samymi projektantami?
Jak projektuje się przedmioty służące rozrywce? W jaki sposób bada się grupę docelową i sam produkt? Czy zabawa może pomóc w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata i wprowadzaniu innowacji? I czy w dobie kryzysu klimatycznego wciąż potrzebujemy plastikowych zabawek? O tym wszystkim opowiedziała Ola Mirecka, polska projektantka, która od 2014 roku tworzy produkty m.in. dla The LEGO Group. Ola miała także okazję przybliżyć swoje doświadczenia z programu Lego Masters i powiedzieć o źródłach swoich twórczych inspiracji. Rozmowę poprowadziła Innovation Designer Agata Bisping.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton.
O cyklu „Mistrzowie”
W cyklu rozmów „Mistrzowie” Strefy Designu Uniwersytetu SWPS wraz z praktykami ze świata designu rozmawiamy o tym, jak wygląda ich codzienna praca związana z różnymi aspektami kreatywnego projektowania.
Gościni
Ola Mirecka
Polska projektantka mieszkająca w Danii, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2010) i Royal College of Art w Londynie (2012). Od 2014 roku projektuje produkty dla The LEGO Group. Prowadzi również własne studio projektowe, w którym tworzy obiekty i doświadczenia często łączące tradycyjne rzemiosło z nowymi technologiami. Poprzez eksperymentalne i interaktywne procesy bada, w jaki sposób zabawa może być wykorzystana jako narzędzie innowacji i jak może pomóc w rozwiązywaniu problemów dzisiejszego świata.
Prowadząca
Agata Bisping
Projektantka usług / badaczka w Greenhat Innovation, gdzie realizuje projekty dla biznesu (10Clouds, LPP, Siemens, DELL, 7R, X-Lander) i instytucji (m.in. w projekcie opracowania kierunków strategicznych rozwoju Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot, miasta Wrocław czy MGW w Zabrzu). Doświadczenie w łączeniu wielu elementów w praktyczne rozwiązania zdobywała pracując w branżach kreatywnych, współtworząc Krakowski Festiwal Filmowy czy Festiwal Off Camera. Była producentem kreatywnym i programerem konferencji Element Urban Talks - o zrównoważonym projektowaniu miast. Prowadzi podcasty i webinary w Strefie Designu Uniwersytetu SWPS oraz autorski projekt Greenhat i 360Inspiration – FutureS Thinking Podcast, w którym rozmawia z gośćmi z całego świata o tym, jak projektować przyszłość. Redaktor prowadząca najnowszej książki Zuzanny Skalskiej i Rafała Kołodzieja PROTOTYPING 2040 – The FutureS Thinking Book. Absolwentka studiów podyplomowych Projektowanie przyszłości na Uniwersytecie SWPS. Wykładowczyni na studiach podyplomowych Trendwatching & Futures Studies na AGH w Krakowie.