Archiwum wydarzeń
Digital Media Campus Day
DMC Day to część projektua edukacyjnego Digital Media Campus prowadzonego przez koncern Ringier Axel Springer Polska na uczelniach w Polsce, na Słowacji, Węgrzech i w Serbii. Wydarzenia DMC Day mają na celu prezentację najciekawszych zjawisk i trendów w dziennikarstwie oraz nowych komeptencji digitalowych dziennikarzy, którzy pracującują w nowoczesnym wydawnictwie cyfrowym. Podczas Digital Media Campus Day we Wrocławiu dyskutować będziemy o roli dziennikarza informacyjnego w mediach zdigitaliozwanych w epoce fake newsów, o znaczeniu social mediów w pracy dziennikarza oraz o kontrowersyjnym zjawisku, jakim jest reklama natywna.
Wydarzenie objęte jest patronetem Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS.
Obowiązują zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy.
W ramach DMC Day odbyły się już spotkania ze studentami i wykładowcami na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Wrocławskim, a także na Uniwersytecie SWPS – zarówno w Warszawie, jak i we Wrocławiu. W programie spotkań poruszone zostały aktualne tematy dotyczące obiektywizmu dziennikarskiego (Bartosz Węglarczyk, red. naczelny Onet.pl), komunikacji wizualnej i infografik (Maciej Kabroński, z-ca red. naczelngo dziennika „Fakt”), czy zagadnienia walki z fake newsami (Aleksandra Karasińska, red. naczelna newsweek.pl, forbes.pl) i platform społecznościowych jako nowego medium komunikacji (Wojciech Wieman, video manager Onet.pl).
Harmonogram
11.00-12.00 – Jaka powinna być rola dziennikarza informacyjnego?
- Janusz Schwertner – dziennikarz Onet.pl
12.00-13.00 – Social media w pracy dziennikarza
- Patrycja Orłowska – kierownik Social Media w Onet.pl
13.00-14.00 – Reklama natywna przyszłością reklamy?
- Marta Nowicka – Ad Product Manager Content & Native Marketing MIP Polska
Zapraszamy na kolejne już spotkanie Digital Media Campus Day, które organizujemy we współpracy z Ringier Axel Springer Polska. Jak zwykle dyskutować będziemy o tym, co nowe i ważne we współczesnych mediach. Powrócimy do klasycznego pytania o rolę dziennikarza informacyjnego i przyjrzymy się także specyficznym współczesnym kontekstom pracy dziennikarskiej w mediach zdigitalizowanych. DMC Day na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu to okazja nie tylko do poszerzenia swej wiedzy, ale też spotkania z praktykami, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami współczesnego rynku medialnego.
dr Karina Stasiuk-Krajewska, kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Wykłady
Jak powinna być rola dziennikarza informacyjnego
Dziennikarstwo. Zawód od spraw beznadziejnych. Czy w świecie mediów zaangażowanych i opowiedzianych stojących po różnych stronach barykady jest ciągle miejsce dla podstawowych misji naszego zawodu? Czy świat fake newsów jest zagrożeniem, czy także szansą? Jakie wyzwania świat stawia przed dziennikarstwem dziś – tu i teraz?
Janusz Schwertner
Dziennikarz Onetu. Publikuje także w „Playboyu”i magazynie „Esquire”. Wcześniej związany m.in. z miesięcznikiem „?dlaczego”, tygodnikiem „Bloomberg Businessweek Polska” i „Przeglądem Sportowym”. Pomysłodawca projektu „Smoleńsk. 96 wspomnień”. Zdobywca Grand Press 2018 w kategorii News. Laureat Nagrody im. Fikusa za dziennikarstwo najwyższej próby, zdobywca Grand Prix Nagrody Dziennikarzy Małopolski oraz dwukrotny zwycięzca w konkursie „People Awards” Ringier Axel Springer Polska. Nominowany do Grand Press i Mediatorów za tekst o mobbingu w Szlachetnej Paczce.
Social media w pracy dziennikarza
Jak wykorzystać pełen potencjał swoich publikacji za pomocą różnych platform internetowych? W jaki sposób dotrzeć do swoich czytelników i jak się z nimi komunikować? Jakie obierać cele i jakimi narzędziami monitorować ich realizację?
Patrycja Orłowska
Kierownik Zespołu Social Media Ringier Axel Springer Polska. Jest odpowiedzialna za tworzenie i wdrażanie strategii mediów społecznościowych. Zajmuje się ponadto pracą nad polityką wydawniczą i dystrybucją treści w social mediach. Wcześniej zajmowała się social mediami w redakcjach Agory, Valkea Media i 4fun.tv.
Reklama natywna przyszłością reklamy?
Reklma natywna – ten wciąż relatywnie nowy obszar w reklamie online wbrew pozorom ma dość długą historię. Czym jest reklama natywna i co nią jest? Skąd się wzięła i co sprawiło, że stała się popularna tak szybko?
Marta Nowicka
Ad Product Manager Content Marketing & Native w Ringier Axel Springer Polska. Odpowiada za tworzenie i wdrażanie rozwiązań reklamy natywnej w tytułach należących do Ringier Axel Springer Polska. Wcześniej jako Native Advertising Creative realizowała kampanie native advertising i rozwijała portfolio produktów natywnych w grupie RASP. Od 2016 r. jest członkiem grupy Content Marketing i Reklama Natywna w IAB Polska, wyznaczającej standardy dla reklamy natywnej w Polsce. Wcześniej przez 4 lata pracowała jako Account Manager w agencjach PR, posiada też 7-letnie doświadczenie dziennikarskie (m.in. „Puls Biznesu”, „Forbes”).
Termin i miejsce
22 marca 2019 r., godz. 11.00-15.00, sala 125
Uniwersytet SWPS, Filia we Wrocławiu
ul. Ostrowskiego 30b
Kontakt
dr Karina Stasiuk-Krajewska
[email protected]