logo

logo uswps nazwa 3

Webinar

Gdy branding marek spotyka się z kulturą - znane i mniej znane systemy identyfikacji wizualnej

Branding i kultura łączą się ze sobą w dwojaki sposób. Z jednej strony sprowadzają się do wspólnego mianownika, jakim jest budowanie relacji ze społeczeństwem. Z drugiej zaś, dążą do osiągnięcia podobnego celu, czyli kreowania wizerunku, którego ważnym elementem jest branding. To właśnie on gwarantuje organizacji zarówno wyróżnienie się na tle konkurencji jak i rozpoznawalność w przestrzeni publicznej oraz w kanałach kultury masowej.

W jaki sposób zatem kultura wpływa na projektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej, który jest jednym z elementów brandingu? Dlaczego wiele logotypów tak łatwo zapamiętujemy i z czego wynika ich sukces? Jak wyglądały najbardziej spektakularne zmiany SIW światowych i polskich marek? I przede wszystkim jak prezentuje się nowy System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS? Na te i wiele innych pytań odpowie gościni webinaru Sylwia Bodnar - projektantka komunikacji, copywriterka oraz wykładowczyni w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Spotkanie poprowadzi Mateusz Antczak - autor Systemu Identyfikacji Wizualnej naszego Uniwersytetu.

Spotkanie jest realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.

Interesujesz się kulturą? Dołącz do innych w grupie Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

12 października 2021 r.
17.00–18.00
online

Nowy System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS

Nowy system identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój organizacji na przestrzeni ostatnich lat. Z uczelni o profilu psychologicznym staliśmy się Uniwersytetem, który systematycznie poszerza ofertę naukową o kolejne dyscypliny. Jesteście ciekawi, jak postępował proces projektowy? Zajrzyjcie do Strefy Designu, gdzie autorzy nowego SIW opowiedzą o tym, jak powstawało między innymi nowe logo Uniwersytetu SWPS.

Chcecie wiedzieć więcej o nowym Systemie Identyfikacji Wizualnej? Najważniejsze informacje znajdziecie tutaj.

Gość

Katarzyna Skorupka-Podziewska

Sylwia Bodnar

Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy jak badać wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.

Prowadzący

Paweł Bojarski

Mateusz Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Termin i kontakt

12 października 2021 r., godz. 17.00–18.00, online

Anna Marszałek-Głowacka 
e-mail: [email protected]

archiwum wydarzeń

25.06 2024

Festiwale muzyczne – dlaczego to coś więcej niż koncerty (webinar)

in Webinar

Nic nie zastąpi energii i emocji towarzyszących muzyce odbieranej na żywo. Śmiało można postawić taką…
11.06 2024

III edycja „Mazowieckiego Forum Dziedzictwa”. Patronat Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS

Społeczne i kulturowe postrzeganie polskiej wsi przeszło w ostatnich latach ogromną przemianę. Wieś definitywnie przestała…
13.05 2024

Skandynawia czyta dzieciom – o literaturze dla najmłodszych (webinar)

in Webinar

Literatura dziecięca stanowi często jeden z pierwszych elementów rozwijających wyobraźnię dziecka i kształtujących jego obraz…
08.05 2024

Włoskie wino – jakie ma znaczenie dla gospodarki i kultury i dlaczego warto się nim…

in Webinar

Obecność wina w południowoeuropejskiej kulturze ma znacznie dłuższą tradycję niż włoska państwowość. Już Etruskowie uprawiali…
17.04 2024

Przesądy, góry i kryminały – czyli przesilenie wiosenne w Skandynawii (webinar)

in Webinar

Wycieczki górskie, seanse filmowe i opowieści kryminalne jako sposób na celebrowanie Wielkanocy? Dla Skandynawów to…
07.03 2024

Prawa kobiet we Włoszech - walka o równość i przełamywanie tabu (webinar)

in Webinar

Silne rodzinne więzi to od zawsze kluczowy element włoskiej kultury i życia społecznego. Humorystyczne określenie…
05.03 2024

Kwenowie w Norwegii – od ludu przemilczanego do wysłuchanego (webinar)

in Webinar

Norwegia uchodzi za jeden z najbardziej przyjaznych i tolerancyjnych krajów na Starym Kontynencie. Na stałe…
28.02 2024

Tajemnice włoskiej kuchni - tabu, tradycje i trendy (webinar)

in Webinar

U wielu z nas hasło „kuchnia włoska” wywołuje stereotypowe skojarzenia: pizza i spaghetti. Tymczasem włoskie…
20.02 2024

Dialekty w Skandynawii – odkrywanie różnorodności, tożsamości i wyzwań (webinar)

in Webinar

W fascynującym świecie języków skandynawskich, dialekty stanowią klucz do poznania lokalnej tożsamości, kultury i historii.…
23.01 2024

Kulisy pracy dziennikarza telewizyjnego (webinar)

in Webinar

Każdy, kto interesuje się wydarzeniami politycznymi nie raz śledził pewnie jego relacje z Sejmu. Przenikliwe…

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logostrefa kultur logo