logo

logo uswps nazwa 3

Webinar

Gdy branding marek spotyka się z kulturą - znane i mniej znane systemy identyfikacji wizualnej

Branding i kultura łączą się ze sobą w dwojaki sposób. Z jednej strony sprowadzają się do wspólnego mianownika, jakim jest budowanie relacji ze społeczeństwem. Z drugiej zaś, dążą do osiągnięcia podobnego celu, czyli kreowania wizerunku, którego ważnym elementem jest branding. To właśnie on gwarantuje organizacji zarówno wyróżnienie się na tle konkurencji jak i rozpoznawalność w przestrzeni publicznej oraz w kanałach kultury masowej.

W jaki sposób zatem kultura wpływa na projektowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej, który jest jednym z elementów brandingu? Dlaczego wiele logotypów tak łatwo zapamiętujemy i z czego wynika ich sukces? Jak wyglądały najbardziej spektakularne zmiany SIW światowych i polskich marek? I przede wszystkim jak prezentuje się nowy System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS? Na te i wiele innych pytań odpowie gościni webinaru Sylwia Bodnar - projektantka komunikacji, copywriterka oraz wykładowczyni w Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Spotkanie poprowadzi Mateusz Antczak - autor Systemu Identyfikacji Wizualnej naszego Uniwersytetu.

Spotkanie jest realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania! Udział jest bezpłatny.

Interesujesz się kulturą? Dołącz do innych w grupie Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

12 października 2021 r.
17.00–18.00
online

Nowy System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS

Nowy system identyfikacji wizualnej jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój organizacji na przestrzeni ostatnich lat. Z uczelni o profilu psychologicznym staliśmy się Uniwersytetem, który systematycznie poszerza ofertę naukową o kolejne dyscypliny. Jesteście ciekawi, jak postępował proces projektowy? Zajrzyjcie do Strefy Designu, gdzie autorzy nowego SIW opowiedzą o tym, jak powstawało między innymi nowe logo Uniwersytetu SWPS.

Chcecie wiedzieć więcej o nowym Systemie Identyfikacji Wizualnej? Najważniejsze informacje znajdziecie tutaj.

Gość

Katarzyna Skorupka-Podziewska

Sylwia Bodnar

Projektantka komunikacji, copywriterka, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS. Na co dzień zajmuje się wspieraniem małych firm w budowaniu ich tożsamości oraz budowaniu społeczności wokół marki. W Katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu uczy jak badać wizerunek oraz jak wykorzystywać psychologię w projektowaniu komunikacji. Jest autorką wizerunkowych akrobacji – cyklicznych warsztatów dla twórców i twórczyń, podczas których uczy jak budować angażującą i wyróżniającą komunikację marki. Uwielbia rękodzieło i alternatywną kawę z lokalnych palarni.

Prowadzący

Paweł Bojarski

Mateusz Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Termin i kontakt

12 października 2021 r., godz. 17.00–18.00, online

Anna Marszałek-Głowacka 
e-mail: strefakultur@swps.edu.pl

wydarzenia

archiwum wydarzeń

04.11 2021

Praca z Koreańczykami - czy dramy mówią prawdę? (webinar)

in Webinar

Koreańskie dramy często ukazują pracę w wielkich korporacjach. Widzimy ich szefów, na ogół niezwykle bogate…
19.10 2021

Cyberbezpieczeństwo - realne zagrożenia w wirtualnym świecie (webinar)

in Webinar

Ciemne pomieszczenie, a w nim tajemnicza postać z kapturem na głowie siedzi pochylona przed komputera…
18.10 2021

Życie w Japonii – nietypowe ścieżki (webinar)

in Webinar

Kraj Kwitnącej Wiśni dla wielu z nas wydaje się egzotyczny i niedostępny. Nawet osoby dobrze…
07.09 2021

Smartfony i fotografia – życie obrazów w sieci (webinar)

in Webinar

Nie ma wątpliwości, że żyjemy w świecie obrazów. Pinterest, Instagram czy TikTok to tylko niektóre…
06.09 2021

Jak działa Komunistyczna Partia Chin?

in Webinar

Komunistyczna Partia Chin (KPCh) obchodzi właśnie stulecie powstania. Założyła ją garstka idealistów w niewielkim szanghajskim…
29.07 2021

Trudne igrzyska: gospodarka japońska w roku olimpiady

in Webinar

Japonia to jedna z najsilniejszych gospodarek świata, a wiele japońskich firm, takich jak Toyota, Yamaha,…
27.05 2021

Walka o tradycję – kuchnie i dzieje kulinarne Azji Wschodniej

in Webinar

Chiny, Korea i Japonia borykają się z niełatwymi relacjami nie tylko w sferze polityki. Okazuje…
23.04 2021

Azja i rola Chin w zmieniającej się geopolityce

in Webinar

Jesteśmy świadkami historycznych przemian geopolitycznych, których konsekwencje wpływają na cały świat, również na Polskę. Wydaje…
18.03 2021

Polityka klimatyczna i zielona energia w Chinach

in Webinar

Chiny ogłosiły, że do 2060 r. osiągną neutralność węglową. W ciągu ostatnich kilku lat udało…

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logo