Webinar
Chińska kultura biznesowa (webinar)
Chiny pełnią coraz ważniejszą rolę na rynkach światowych, a tamtejsze firmy umacniają swoją pozycję za granicą. W gospodarce platformowej i wielu technologiach biznesu przyszłości już dziś odgrywają bardzo ważne funkcje. Jeśli nie chcemy pozostać w tyle, należy zmierzyć się z partnerami z Państwa Środka. Ale jak właściwie budować relacje z chińskimi partnerami biznesowymi? Czy trzeba się tego uczyć, czy można robić to spontanicznie? Jak wyglądają relacje międzyludzkie w chińskich firmach? O czym pamiętać i czego się wystrzegać? Po kulturowym labiryncie współpracy biznesowej z Chinami prowadzić nas będą: dr Karolina Mazurowska, psycholożka międzykulturowa płynnie mówiąca po chińsku oraz Wojciech Jaworski z firmy Huqiao, ekspert od marketingu cyfrowego, tłumacz i konsultant biznesowy w Chinach. Spotkanie poprowadzi Marcin Jacoby, dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie SWPS i kierownik Katedry Studiów Azjatyckich Uniwersytetu SWPS.
Spotkanie będzie realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania. Udział jest bezpłatny, obowiązują zapisy. Kliknij, by uzupełnić formularz zgłoszeniowy.
Interesujesz się kulturą? Dołącz do innych w grupie Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Cykl webinarów „Projekt Azja”
Kraj Kwitnącej Wiśni, Huawei i 5G, Kim Jong Un oraz orientalna kuchnia. Czy istnieje Azja bez uproszczeń i stereotypów? Jak odkryć jej prawdziwe oblicze, które nieczęsto zobaczymy w mediach? Cykl Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS „Projekt Azja” przybliża najważniejsze zjawiska i procesy, jakie zachodzą obecnie w Chinach, na Półwyspie Koreańskim oraz w Japonii. Podczas każdego spotkania poruszamy inny temat i przyglądamy się obecnemu obliczu Dalekiego Wschodu oraz jego specyficznym uwarunkowaniom. Cykl „Projekt Azja” prowadzi prof. Marcin Jacoby – kierownik Zakładu Studiów Azjatyckich Uniwersytetu SWPS, sinolog i popularyzator wiedzy o Azji, który do wspólnej dyskusji zaprasza badaczy, ekspertów i praktyków zajmujących się Azją.
Wojtek Jaworski (严立行)
gość
z Chinami związany od 8 lat, mówi po chińsku, pracował w Bank of China, brał udział w chińskim reality show o wdzięcznej nazwie 《汉语桥,我与中国第一次亲密接触》(„Chiński most: moje pierwsze intymne spotkanie z Chinami”). Pracował również jako tłumacz i przewodnik chińskich delegacji biznesowych i rządowych. Obecnie prowadzi jedną z pierwszych w Polsce agencję digitalową specjalizującą się w chińskim marketingu i skalowaniu sprzedaży w Chinach – Huqiao 琥桥.
Karolina Mazurowska
gościni
Międzykulturowa psycholożka biznesu, trenerka kompetencji interkulturowych, koordynatorka studiów magisterskich z zakresu psychologii społecznej i międzykulturowej Global MINDS. Doradca kulturowy i szkoleniowiec dla rozmaitych instytucji w zakresie współpracy z kontrahentami z Azji (CD Projekt Red, Grupa Azoty, Huawei Polska i innych). Jako tłumaczka języka chińskiego biznesowego i reprezentantka polskich organizacji poprowadziła wiele misji gospodarczo-edukacyjnych do Chin w latach 2005–2019. Prowadzi badania dotyczące przywództwa w międzykulturowym środowisku pracy w Chinach oraz badania nad wsparciem polskich przedsiębiorców na rynkach wschodnich. Gościnny wykładowca uczelni chińskich w Shenzhen i Hangzhou w Chinach.
prof. Marcin Jacoby
prowadzący
Sinolog, tłumacz, ekspert zajmujący się zagadnieniami polityczno-społecznymi regionu Azji Wschodniej, szczególnie Chin i Republiki Korei. Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie SWPS oraz kierownik Katedry Studiów Azjatyckich gdzie prowadzi zajęcia z zakresu wiedzy o Chinach i Azji Wschodniej: literatury, sztuki i dyplomacji kulturalnej.
Termin i kontakt
19 lipca 2022 r., godz. 17.00–18.00, online
Marta Brzezińska
e-mail: [email protected]