logo

logo uswps nazwa 3

Webinar

Reklama - od glinianych tabliczek po virale na TikToku (webinar)

Reklamy są wszędzie i nie ma od nich ucieczki. Często atakują nas już rano, zanim na dobre otworzymy oczy. Znajdziemy je (a może one nas?) na Instagramie, w radiu, na przystanku autobusowym, w gazecie i telewizji czy nawet w skrzynce na listy. Jednak, choć może się wydawać, że są one domeną współczesnego świata - ich korzenie sięgają już starożytności. 

Jak na przestrzeni tysiącleci zmieniła się reklama? Które jej aspekty nie uległy zmianie i z których trików oraz sprawdzonych narzędzi wciąż korzystamy? Czy wciąż ulegamy magii marketingowego przekazu? Które motywy nie przetrwały próby czasu i dziś już nie pojawiają się w przekazach reklamowych? Jak dziś skutecznie dotrzeć z naszą reklamą do odbiorców?

Na te i wiele więcej pytań odpowie Jakub Biel, który kreatywne reklamy robił już w kosmosie, Telegazecie, TikToku, Tinderze a nawet na Pornhubie. Rozmowę poprowadzi Małgosia Zmaczyńska.

29 listopada 2022 r.
16.30–17.30
online

Cykl webinarów „Rozmowy Kulturalne”

Czy wykluczenia są zaszyte w algorytmach? Jak wygląda siostrzeństwo po polsku? Dlaczego warto odwiedzić muzea gier komputerowych? Kim jest pokolenie TikToka? Jak budujemy swoją tożsamość w mediach społecznościowych? To tylko kilka pytań, które stawia przed nami współczesna kultura. W cyklu „Rozmowy Kulturalne” realizowanym w ramach Strefy Kultur Uniwersytetu SWPS wspólnie zagłębiamy się w kulturę, w której funkcjonujemy. Spotkania prowadzą: Małgorzata Zmaczyńska, autorka dwóch podcastów i producentka oraz Martyna Obarska, redaktorka i kulturoznawczyni związana ze School of Ideas. Gośćmi webinarów są badacze, eksperci i praktycy, którzy od lat przyglądają się współczesnej kulturze.

Jakub Biel

Jakub Biel
gość

Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, Telegazecie, TikToku, Tinderze, a nawet na Pornhubie. O jego niestandardowych akcjach pisały brytyjskie gazety, mówiły japońskie influencerki, a brazylijska telewizja zrobiła godzinny program. Swoją firmę nazwał Ambaje, co jeszcze 200 lat temu w języku polskim oznaczało głupoty, mrzonki, dyrdymały i zmyślone historie. Od 2020 roku pracuje 100% zdalnie i mieszka w dziwnych miejscach, ostatnie dwa to Kazachstan i Azerbejdżan. 

258 Małgorzata Zmaczyńska

Małgorzata Zmaczyńska
prowadząca

Jej supermocą jest mówienie. Nagrywała podcasty, zanim to było modne – Podcast RADIOaktywny oraz Zmacznego. Kręci ją motoryzacja, nieznane historie związane z jedzeniem, psychologia i przekręty na Wall Street.

Termin i kontakt

29 listopada 2022 r., godz. 16.30–17.30, online

Marta Brzezińska 
e-mail: [email protected]

archiwum wydarzeń

11.09 2023

Nowy (nie)ład nad Bałtykiem (webinar)

in Webinar

Trwająca już ponad półtora roku inwazja Rosji na Ukrainę przedefiniowała nie tylko europejski, ale i…
07.09 2023

Strajki w Hollywood – jak zmieniają przemysł filmowy? (webinar)

Tysiące amerykańskich scenarzystów filmowych, serialowych i telewizyjnych rozpoczęło strajk 2 maja tego roku. Protest trwa…
23.08 2023

Włoskie muzea: klucz do odczytywania historii i sztuki (webinar)

in Webinar

Galeria Uffizi, Muzeum Watykańskie, Muzeum Borghese – Włochy to bez dwóch zdań obowiązkowy punkt na…
02.08 2023

Kulturowy wymiar tatuaży (webinar)

in Webinar

Dawniej związane były głównie z obrzędami rytualnymi, dziś stanowią sposób autoekspresji, ozdobę ciała i bywają…
04.07 2023

Zawód: podróżnik. Czy naprawdę jest to praca marzeń? (webinar)

in Webinar

Palcem po mapie lub kursorem po stronach internetowych – w taki sposób egzotyczną podróż marzeń…
21.06 2023

U źródła - co czerpiemy ze średniowiecznej Skandynawii? (webinar)

in Webinar

W średniowiecznych skandynawskich sagach jest wszystko co może podobać się współczesnemu odbiorcy: wielcy władcy, bogowie,…

kanały

zobacz też

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa prawa logostrefa kultur logo