Świat można objaśniać przez tworzenie komiksów. Odejdziemy jednak od komiksu jako opowiadania jakiejś historii dla rozrywki, a skupimy się na języku – narracyjnym, wizualnym, pozwalającym na łączenie najróżniejszych stylistycznych możliwości. Przekazywana za jego pomocą wiedza trafia do odbiorcy inaczej niż przez zwykły tekst. Zapraszamy do wysłuchania wykładu, podczas którego Daniel Chmielewski opowiada o komiksie jako języku.

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/narracje-wizualne-daniel-chmielewski/id1460690724?i=1000461899417
  • https://open.spotify.com/episode/2TuXMye1gmpYf1XpEErmmd
  • https://soundcloud.com/user-181745606/wud-sd-2-2019-chmielewski
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/d18f02b6-5b38-47c9-b52d-6bac3cc8ebae?_lst

 

Prelegent

258 Dominika ZarembaDaniel
Chmielewski

scenarzysta, rysownik i autor książek dla dzieci. Tworzy autobiograficzne eseje, komiksy naukowe i dydaktyczne. Album „Podgląd”, rysowany przez Marcina Podolca, został wydany również we Francji. Współpracował z ilustratorem Maciejem Łazowskim przy książce dla przedszkolaków „Burze kuchenne i bestie bezsenne” oraz z malarką Magdą Rucińską przy urbanistycznym horrorze dla dzieci „Miasto Złotej”. W 2018 r. ukazała się jego komiksowa adaptacja powieści Olgi Tokarczuk „Anna In w grobowcach świata” pt. „Ja, Nina Szubur”. W 2020 r. zostanie wydana w Stanach Zjednoczonych jako „I, Nina”.

Artykuły

09-04-2025 11:00:00
images/SDJak_design_wplywa_na_nasze_emocje_i_dobrostan.jpg
podcast

Jak design wpływa na nasze emocje i dobrostan? Przestrzeń, kolory, minimalizm

Przestrzeń, w której przebywamy, wysyła do nas dziesiątki sygnałów, wpływających na nasze samopoczucie. Kolory, kształty,…
images/SD_Projektowanie_uniwersalne_a_design.jpg

Projektowanie uniwersalne a design, który łączy zmysły, czyli jak tworzyć dla wszystkich? (videocast)

To, co działa w jednej kulturze, branży czy grupie społecznej, nie musi automatycznie sprawdzać się…
03-03-2025 17:00:00
images/SD_Wszystkie_ekologiczne_inicjatywy_to_greenwashing1.jpg
1239

Czy ekologiczne projektowanie to greenwashing?

Zrównoważone projektowanie cyfrowe to tworzenie technologii, stron internetowych i aplikacji w sposób minimalizujący ślad węglowy.…
images/SD_Wyzwania_tworcow.jpg

Wyzwania twórców – film, reklama i AI a nowe pokolenie odbiorców (videocast)

Dzisiejsza AI potrafi bez problemu wygenerować animacje i treści wideo na podstawie dowolnego scenariusza, samodzielnie…
images/SD_Cyfrowa_moda.jpg

Cyfrowa moda i sztuka – jak VR kształtuje nową rzeczywistość projektowania? (videocast)

Trudno o bardziej niezwykłe spotkanie przeszłości z przyszłością, sztuki z technologią, tradycyjnej sceny teatralnej z…
images/SD_Od_pomyslu_do_zmiany.jpg

Od pomysłu do zmiany – jak tworzyć i wdrażać innowacje (videocast)

Nie bez powodu proces projektowania innowacji porównuje się do układania puzzli, których kształty jeszcze nie…
images/SD_Rekonstrukcja_strojow_z_Faras_blog.jpg

Rekonstrukcja strojów z Faras: wyjątkowy pokaz w Paryżu

W październiku 2024 r. pasjonaci historii, kultury i sztuki mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym, premierowym…
Premiera online
images/SD_O_swiatach_wyobrazonych_czyli_jak_tworzyc_scenografie_podcast.jpg

O światach wyobrażonych, czyli jak tworzyć scenografię? (podcast)

Zarówno projektowanie wnętrz jak i tworzenie scenografii sprowadza się do kreowania przestrzeni; oba obszary twórcze…
Premiera online
images/SD_Otworz_sie_na_nauke__Lifelong_Learning_i_rozwoj_kompetencji_miekkich.jpg

Otwórz się na naukę – Lifelong Learning i rozwój kompetencji miękkich (podcast)

Kompetencje miękkie to umiejętności interpersonalne i społeczne; to one decydują o tym, w jaki sposób…
images/SD_Design_cyfrowy_dla_zdrowia_psychicznego__od_teorii_do_praktyki_podcast.jpg

Design cyfrowy dla zdrowia psychicznego – od teorii do praktyki (podcast)

Technologia odgrywa dziś kluczową rolę w naszej codzienności, począwszy od edukacji poprzez komunikację w życiu…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia