Naukowiec/Natalia Bienias

  • Architektura informacji w UX

    Architektura informacji to jeden z najważniejszych elementów projektowania UX/UI. Odpowiednio zbudowana IA sprawia, że informacje na stronie czy w aplikacji są łatwe do znalezienia i zrozumiałe dla użytkowników.

  • Czym jest prototypowanie w procesie projektowania UX? (podcast)

    Co zrobić, by podczas projektowania produktów cyfrowych, uniknąć błędów i osiągnąć wszystkie założone cele? Czasami wystarczy stworzyć pierwowzór tego, do czego dążymy i sprawdzić jak funkcjonuje w użyciu. Czym zatem jest prototypowanie w procesie UX? Jak wygląda ten proces i jakie są jego etapy? Jakie korzyści wynikają ze stworzenia pierwowzoru produktu cyfrowego? I przede wszystkim - jak dokonać testów prototypu? Na te i wiele innych pytań odpowiada gość webinaru Marcin Wysocki, projektant UX z 10-letnim doświadczeniem w projektowaniu interfejsów produktów cyfrowych.

  • Ekologia cyfrowa – jak korzystanie z technologii wpływa na planetę  (podcast)

    Twoja obecność w sieci, każdy lajk, wysłany e-mail czy wyszukiwane hasło wymagają ogromnej infrastruktury (centrów danych, sieci, terminali), które są niezwykle energochłonne. Szacuje się, że globalny ślad węglowy technologii komunikacyjno-informacyjnych liczy między 2 a 3,7 proc.

  • Fotografia intermedialna – czym jest otwarty system wizualny? (podcast)

    Fotograficzna neoawangarda, badania wizulane i projekty artystyczne, w których fotografia działa na zasadach określanych przez inne media, a fotograf na zasadach określanych przez fotografię – tym zagadnieniom poświęcony jest nasz kolejny podcast. Na czym polega fotografia intermedialna? Dlaczego ludzie robią zdjęcia? W jaki sposób fotografia łączy się ze sztuką? Jakie są tradycje fotografii artystycznej w Polsce, a szczególnie we Wrocławiu? Fotografia ma być ładna czy funkcjonalna? Jakie są jej zastosowania w badaniach artystycznych? Czym się cechuje styl intermedialny? Czym różnią się od siebie fotografia medialna, intermedialna i postmedialna? O tym wszystkim rozmawiamy z naszym gościem, prof.

  • Inkluzywny i dostępny UX Design

    Czym są inkluzywność i dostępność? Jak przejawiają się w UX Designie? Dlaczego są ważne? Jak projektować inkluzywnie i dostępnie? Rozmawiamy o tym z Wojciechem Kutyłą, konsultantem i trenerem UX i Service Design.  Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • Jak uczyć (się) projektowania? – podcast

    Design jest dyscypliną z gruntu dynamiczną, nieusatannie zmieniającą się. Odpowiada na potrzeby oraz problemy, jakie stanowią przedmiot zainteresowania projektantów w myśl idei problem oriented design.

  • Neuronauka, sztuka i projektowanie: N.Bienias (Zebza) i N.Jabłońska

    Jak mają się do siebie mózg i działalność twórcza? Kto bada i badał takie zależności? Czy neuronauka odsłania mechanizmy komunikacji poprzez sztukę i projektowanie? Czy może być to istotne dla twórców, odbiorców, projektantów, użytkowników? Odpowiedzi na te pytania udzielała Małgorzata Jabłońska, wykładowca na kierunku Grafika Uniwersytetu SWPS. Spotkanie poprowadziła Natalia Bienias, projektantka działająca w obszarze digital.

  • Prawo autorskie dla projektantów graficznych – podcast

    Prawem autorskim i jego zasadami powinien zainteresować się każdy, nawet początkujący projektant. Znany jest kazus pracy Banksy'ego „Laugh Now”, który przegrał w sądzie sprawę o wykorzystanie i powielanie swojego dzieła, albo sprawa polskiego Hobbitowa, miejsca wprost jak z literatury Tolkiena.

  • Proces twórczy czy narzędzia - jak pracują profesjonaliści w UX? (podcast)

    Obowiązki UX Designera mogą być bardzo zróżnicowane i wiele zależeć będzie od firmy i projektu, nad którym trwają prace. Wątpliwości nie podlega jednak fakt, że narzędzia to nie wszystko w kreowaniu dobrego UX-u.

  • Projektowanie graficzne materiałów edukacyjnych – podcast

    Rozwój technologii cyfrowych i technik drukarskich sprawiły, że wytwarzanie i rozpowszechnianie obrazów jest tak proste, jak nigdy dotąd. Kultura wizualna jest także obecna we współczesnych materiałach edukacyjnych.

  • Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowie­dzialnych społecznie – podcast

    Idealny świat to taki, gdzie produkty rozwiązują ludzkie problemy, usługi mają na celu ułatwiać codzienne życie, przedmioty nie szkodzą środowisku, a nasze pieniądze trafiają tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Czy projektowanie komunikacji marki, która ma misję i działa na rzecz społeczeństwa, jest trudne? Jak opowiadać o wartości dodanej do produktu czy usługi? Czy komunikacja nastawiona na autentyczny przekaz może zniechęcić odbiorcę? Jak sprostać oczekiwaniom i stworzyć produkt, który jest przyjazny ergonomicznie i poprawny funkcjonalnie? O projektowaniu graficznym komunikacji marek etycznych i odpowiedzialnych społecznie rozmawiają Sylwia Bodnar, projektantka komunikacji z Grafiki Uniwersytetu SWPS, oraz Natalia Bienias (by Zebza).

  • Projektowanie produktów cyfrowych dla branży medycznej – podcast

    E-wizyty, e-recepty, teleporady terapeutyczne czy aplikacje do samodzielnego monitorowania stanu naszego zdrowia stały się niemalże codziennością współczesnych pacjentów. Skuteczność i poziom satysfakcji z cyfrowej opieki medycznej zaczęły zależeć od technologii i produktów cyfrowych, które są jej nośnikami.

  • Przyszłość i wyzwania UX

    Jakie wyzwania stoją przed projektowaniem UX i jak zapowiada się jego przyszłość? Jakie perspektywy czekają UX designerów na przestrzeni kilkunastu najbliższych lat? Czy w przyszłości mogą ich zastąpić maszyny i sztuczna inteligencja? Jakie kompetencje będą szczególnie przydatne w pracy UX designera w najbliższych latach? O tym wszystkim rozmawiamy z Hubertem Anyżewskim, twórcą i kierownikiem studiów podyplomowych User Experience Design na Uniwersytecie SWPS. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • Tego nie rób! Jak nie projektować UX? (podcast)

    Stworzenie dobrego UX wiąże się przede wszystkim z koncentracją na potrzebach użytkownika. Tworząc projekt strony warto przyjmować jego perspektywę.

  • Teoria i praktyka projektowania komunikacji

    Współczesne projektowanie ma niezwykle szerokie zastosowanie. Polega na rozwiązywaniu problemów przez ich diagnozowanie i dostarczanie prostych do zastosowania rozwiązań.

  • Testy z użytkownikami w metodykach zwinnych – kiedy, jak i po co? (podcast)

    W jaki sposób możemy przetestować użyteczność rozwiązania i na jakim etapie to robić? Jakie wyzwania stoją przed organizacją testów z użytkownikami, w projektach prowadzonych w zwinnych metodykach? O czym warto pamiętać, gdy zabieramy się do planowania takich testów? O tych i wielu innych kwestiach rozmawiamy z Teresą Bartoszewicz, która działa w branży UX od 2008 roku, specjalizuje się w badaniach i consultingu oraz jest wykładowcznią na Uniwersytecie SWPS. Spotkanie prowadzi Natalia Bienias (by Zebza).

  • UX a pozycjonowanie - jak UX wpływa na SEO? (podcast)

    Zarówno SEO jak i UX połączone są wieloma wspólnymi elementami, które wzajemnie się przenikają i uzupełniają. W czasie kiedy pozycjonowanie buduje wysokie pozycje strony w wynikach wyszukiwania, User Experience dba o wrażenia użytkowników na tej stronie.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia