Projekt

  • Projektowanie a przetwarzanie – czy design może uratować świat – M. Szczelina

    Azja nie chce śmieci od dawna, Afryka zaczyna się przed nimi buntować. A gdyby tak ludzkość chciała je wysłać w kosmos? Niestety zrobiła to już dawno temu! Śmieci dryfują tam po różnych misjach, towarzyszą w spacerach kosmicznych i, podobnie jak te na Ziemi, stanowią spore zagrożenie.

  • Projektowanie graficzne materiałów edukacyjnych – podcast

    Rozwój technologii cyfrowych i technik drukarskich sprawiły, że wytwarzanie i rozpowszechnianie obrazów jest tak proste, jak nigdy dotąd. Kultura wizualna jest także obecna we współczesnych materiałach edukacyjnych.

  • Projektowanie produktów cyfrowych dla branży medycznej – podcast

    E-wizyty, e-recepty, teleporady terapeutyczne czy aplikacje do samodzielnego monitorowania stanu naszego zdrowia stały się niemalże codziennością współczesnych pacjentów. Skuteczność i poziom satysfakcji z cyfrowej opieki medycznej zaczęły zależeć od technologii i produktów cyfrowych, które są jej nośnikami.

  • Projektowanie. Koniec profesji czy zasadnicza zmiana?

    Zmiana w projektowaniu to główny punkt zainteresowania designerów – pytają o nią, planują ją lub wprost projektują. Zmiana to dziś przede wszystkim postulat, rzecz trudna do wdrożenia, a jeszcze trudniejsza do zaakceptowania (np.

  • Przyszłość to śmieci – A. Pięta

    Czy słyszeliście o firmie Ecoalf? Widzieliście ich produkty w wielkich modowych sieciówkach? Ecoalf to firma, która ze śmieci robi świetne jakościowo ubrania i jest jedną z nielicznych, które dbają o planetę. Do produkcji koszulki wykorzystuje się dwuletni zapas wody pitnej, a branża mody wytwarza co roku więcej CO2 niż wszystkie linie lotnicze świata.

  • Psychologia jako podstawa dobrego UX – Piotr Marszałkowski i Natalia Bienias (Zebza)

    Czy projektantowi UX potrzebna jest wiedza psychologiczna? Jak ją wykorzystywać w procesie projektowym – np. do poznania potrzeb odbiorców danego produktu, w pracy zespołowej czy rozmowach z klientem? W jaki sposób psychologia pomaga uniknąć uproszczeń i błędów poznawczych podczas projektowania? Między innymi na te pytania w rozmowie z Natalią Bienias (by Zebza) odpowiada Piotr Marszałkowski – Lead UX Designer & Product Designer.

  • Rzemiosło. Przesyt i tęsknota – Agata Kiedrowicz

    Żyjemy w epoce przesytu i tęsknot. W czasach nadprodukcji na nowo definiujemy więzi z przedmiotami, ludźmi i otoczeniem, szukając jakości i piękna.

  • Service design: o strategicznym podejściu do projektowania usług – Joanna Burska-Kopczyk i Natalia Bienias (Zebza)

    Czy projektowanie usług to niewidzialny desing? Jak łączy się ono z komunikacją wizualną/grafiką? Czy edukację powinniśmy traktować jako usługę i świadomie podchodzić do jej tworzenia? Jakie usługi powstają dziś w związku z pandemią koronawirusa? O strategicznym podejściu do projektowania rozmawiają Joanna Burska-Kopczyk z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu oraz Natalia Bienias (Zebza). https://podcasts.

  • Społeczne efekty zaprojektowanej przyszłości – dr Konrad Maj

    Komunikacja między ludźmi stała się powierzchowna, skrótowa i asynchroniczna. Jesteśmy zdekoncentrowani i podlegamy nieustannej kontroli przez urządzenia połączone z internetem.

  • Strategia w UX. Jak połączyć biznes z projektowaniem UX?

    Kluczowym etapem w procesie projektowym jest połączenie strategii biznesowej z projektowaniem UX. Dlaczego jest to tak ważne? Czy UX jest niezbędny do osiągnięcia sukcesu biznesowego? Jak znaleźć wspólny punkt między biznesem a User Experience? Jak projektować usługi? Czym jest Business Model Canvas i jak go używać w ustalaniu strategii UX? W jaki sposób ustalać Value Proposition? Czy są sposoby na dobrze zaprojektowaną ścieżkę konsumenta? O tym wszystkim Natalia Bienias (by Zebza) rozmawia z Tomaszem Skórskim – Digital Products and Architecture Managerem w firmie Inter Cars S.

  • Studenci Grafiki wspierają rodzimych przedsiębiorców – współpraca z polskimi winnicami

    Młodzi projektanci z Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w ramach projektu realizowanego z firmą Ars Vini wsparli polskich przedsiębiorców i współpracowali z polskimi winnicami. Stworzyli serię projektów opakowań i etykiet win.

  • Tekstylia, tkactwo i włókiennictwo w designie ‒ Alicja Kaczmarek i Ewa Klekot

    Tekstylia są nieodłączną częścią naszej codzienności. Można zaryzykować stwierdzenie, że bez nich nie funkcjonujemy.

  • Tworzenie logo – o procesie projektowym

    Choć logo jest zazwyczaj bardzo prostą wizualnie formą, sam proces jego projektowania jest dużo bardziej skomplikowany. Wykreowanie znaczenia znaku identyfikacyjnego to nierzadko wyjątkowe wyzwanie.

  • UX a programowanie – co je łączy, a co dzieli? – D. Orzeszek (CodersLab)

    User Experience, czyli takie projektowanie interfejsów, by odpowiadały na potrzeby użytkowników, a korzystanie z nich było intuicyjne i przyjemne, wymaga poznania odbiorców tworzonego rozwiązania. Odmienną, ale równie ważną kwestią są zagadnienia techniczne związane z programowaniem.

  • UX i myślenie wizualne – Łukasz Tyrała i Tomasz Skórski

    Myślenie wizualne to sposób na sprawne zrozumienie tematów, w których się poruszamy. Pomaga przeprowadzić odpowiednią syntezę, poprawia komunikację w zespole i – ostatecznie – wpływa na lepsze zaprojektowanie usługi czy produktu.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia