Projektowanie odpowiedzialne

  • #TakeYourSeat. Najlepiej na krześle, które wyrosło

    W Katowicach trwa szczyt klimatyczny COP 24. Nad losami naszej planety obradują głowy państw z całego świata, ale do udziału w dyskusji zaproszeni są wszyscy.

  • 5 książek o nie­­projektowaniu – dla poszerzenia perspektywy

    Charles Eames, zapytany o granice projektowania, odpowiedział w dość przewrotny sposób – granice projektowania wyznaczane są przez problemy do rozwiązania. Pokazuje to, jak szerokie zastosowanie ma współczesne projektowanie.

  • 5 książek o urbanistyce i projektowaniu

    Co ma wspólnego urbanistyka z projektowaniem graficznym? Czy projektant graficzny powinien znać historię architektury? Czy sztuka użytkowa i inżynieria miasta to rzeczywiście odległe dziedziny? Eksploracja wiedzy o miastach w kontekście urbanistyki i architektury jest dla projektantów graficznych bardzo istotna. Miasto jest bowiem platformą realizacji projektowania graficznego; trzeba je poznać, by móc w nim i dla niego projektować, i tak samo trzeba poznać jego mieszkańców.

  • Czy projektowanie (np. graficzne) można sprowadzić do prostej instrukcji?

    Projektowanie to aktywność, której celem jest rozwiązywanie problemów i dostarczanie prostych w użyciu rozwiązań. Wydawałoby się, że nie ma w tym nic trudnego, jednak praktyka projektowania dowodzi, że dominującą charakterystyką procesu są intuicja i chaos, co można łączyć z kreatywnym napięciem (creative tension).

  • Design: jak się zmienia i jakie wyzwania przed nim stoją? – Zebza, M. Wszołek, K. Moszczyński

    Czym jest design? Z pewnością to nie tylko dostarczanie ładnych obrazków, użytecznych przedmiotów czy wygodnych samochodów. To również odpowiedzialność projektantów za konsekwencje stosowania rozwiązań, jakie stworzyli.

  • Jak projektować to, czego ludzie potrzebują? - Henryk Stawicki

    Jak projektować mądrze, by wyjść naprzeciw wyzwaniom stawianym firmom przez rynek, klientów, technologie i wciąż zmieniające się otoczenie? Jak wykorzystać design w myśleniu strategicznym, nie tylko na poziomie produktów, lecz także wartości i doświadczeń? Te pytania zadaliśmy Henrykowi Stawickiemu, projektantowi i strategowi, wykładowcy w School of Form Uniwersytetu SWPS. .

  • Jakiej przyszłości chcemy? A kim jesteśmy, by o tym decydować? –  Marcin Piotrowski

    Funkcjonujemy w świecie, który nie my tworzyliśmy, ale w którym działamy i za który jesteśmy odpowiedzialni. Jak możemy projektować przyszłość? Marcin Piotrowski odpowiada: nie zastanawiajmy się, jaka będzie przyszłość, ale jak uratować to, co jeszcze się da uratować.

  • Kolejna zmiana w designie – głos w sprawie

    Projektowanie to nie tylko dostarczanie ładnych obrazków, użytecznych przedmiotów czy wygodnych samochodów. To również odpowiedzialność projektantów za konsekwencje stosowania swoich rozwiązań.

  • Odpowiedzia­lność projektanta w praktyce – Michał Bachowski

    Czy design cały czas jest uznawany za coś ekskluzywnego i bardzo drogiego? Czy przeznaczeniem designerskich produktów jest wyłącznie estetyka? Na ile projektant może sobie pozwolić w procesie twórczym? Te pytania zadaliśmy Michałowi Bachowskiemu. Tematem przewodnim rozmowy było odpowiedzialne projektowanie w praktyce.

  • Projektowanie komunikacji marek etycznych i odpowie­dzialnych społecznie – podcast

    Idealny świat to taki, gdzie produkty rozwiązują ludzkie problemy, usługi mają na celu ułatwiać codzienne życie, przedmioty nie szkodzą środowisku, a nasze pieniądze trafiają tam, gdzie są najbardziej potrzebne. Czy projektowanie komunikacji marki, która ma misję i działa na rzecz społeczeństwa, jest trudne? Jak opowiadać o wartości dodanej do produktu czy usługi? Czy komunikacja nastawiona na autentyczny przekaz może zniechęcić odbiorcę? Jak sprostać oczekiwaniom i stworzyć produkt, który jest przyjazny ergonomicznie i poprawny funkcjonalnie? O projektowaniu graficznym komunikacji marek etycznych i odpowiedzialnych społecznie rozmawiają Sylwia Bodnar, projektantka komunikacji z Grafiki Uniwersytetu SWPS, oraz Natalia Bienias (by Zebza).

  • Projektowanie zero waste. Czy jest możliwe?

    Zapal lampę z fusów po kawie. Usiądź na kanapie z plastikowych śmieci.

  • Service design: o strategicznym podejściu do projektowania usług – Joanna Burska-Kopczyk i Natalia Bienias (Zebza)

    Czy projektowanie usług to niewidzialny desing? Jak łączy się ono z komunikacją wizualną/grafiką? Czy edukację powinniśmy traktować jako usługę i świadomie podchodzić do jej tworzenia? Jakie usługi powstają dziś w związku z pandemią koronawirusa? O strategicznym podejściu do projektowania rozmawiają Joanna Burska-Kopczyk z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu oraz Natalia Bienias (Zebza). https://podcasts.

  • Studenci Grafiki wspierają rodzimych przedsiębiorców – współpraca z polskimi winnicami

    Młodzi projektanci z Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w ramach projektu realizowanego z firmą Ars Vini wsparli polskich przedsiębiorców i współpracowali z polskimi winnicami. Stworzyli serię projektów opakowań i etykiet win.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia