Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Audioteka, Empik Go.
Smartfony towarzyszą nam w niemal każdym momencie życia. Poza spełnianiem podstawowych funkcji związanych z rozmowami oraz wiadomościami tekstowymi stały się także źródłem rozrywki. Kultowy wąż w Nokii 3310 to już wspomnienie — współczesne telefony gwarantują nam znacznie więcej funkcjonalności i aplikacji. Dodatkowo smartfony stały się ważnym narzędziem w budowaniu komunikacji oraz relacji. Dynamiczny rozwój urządzeń mobilnych doprowadził do rozkwitu rynku gier mobilnych. Aktualnie gaming mobilny stanowi już 50% całego rynku gier - czy trend ten się utrzyma? Dlaczego gry mobilne są tak atrakcyjne dla odbiorców? Czy można w tej branży poszukiwać możliwości rozwoju zawodowego? Jak zostać twórcą gier? Na te i wiele innych pytań odpowiada Krzysztof Maliński, ambasador Huuuge Games. Niezależny twórca gier na konsole i platformy mobilne. Spotkanie poprowadził dr Maksymilian Bielecki, psycholog, neurokognitywista oraz adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS.
O cyklu
Technologia a człowiek to cykl rozmów z naukowcami i ekspertami z sektora IT, w którym rozmawiamy o roli nowoczesnych technologii we współczesnym świecie. Podczas spotkań poruszamy kwestie oddziaływania technologii na m.in.: naukę, medycynę, pracę, a także na codzienne życie człowieka. Wspólnie ze specjalistami porozmawiamy również o szansach i zagrożeniach, które niesie za sobą postęp naukowo-technologiczny.
Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.
Gość
Krzysztof Maliński – Development Director of Gaming Technology w Huuuge Games, globalnym producencie i wydawcy gier mobilnych. Odpowiada za rozwój technologii stosowanych w grach spółki oraz zarządza zespołami złożonymi z menadżerów, inżynierów oraz developerów. Karierę rozpoczął w 2004 roku jako Software Development w FRONTLINE Studios, polskim studio gier video, gdzie po kilku latach objął stanowisko CTO. Absolwent Politechniki Bydgoskiej im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich, na której też wykładał. Aktywnie zaangażowany w rozwój branży w kraju jako członek Fundacji Indie Games Polska, również wielokrotnie sędziował na konkursach programistycznych i growych (game jams). Posiada ponad 18-letnie doświadczenia w branży gamedev. Prywatnie pasjonat kodowania i gier, które tworzy od młodości.
Prowadzący
dr Maksymilian Bielecki – psycholog, neurokognitywista, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Jego zainteresowania badawcze to przede wszystkim psychologia poznawcza, a także metodologia, psychometria i statystyka. Współpracuje z wieloma instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Centrum Nauki Kopernik. Jest jednym z założycieli Centrum Innowacji Społecznych HumanTech SWPS. W ramach prac centrum wykorzystuje wiedzę psychologiczną do tworzenia i ulepszania produktów, procesów i usług. Równolegle z działalnością naukową od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu, jako lider projektów B+R, a także konsultant w zakresie statystyki i ekonomii behawioralnej.