Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Gry wideo to wprawdzie rozrywka, która towarzyszy nam od ponad pół wieku, ale jej największy rozwój przypada właśnie na obecne czasy. Nic dziwnego, że branża GameDev, zajmująca się produkcją i dystrybucją gier wideo, przyciąga specjalistów z różnych dziedzin. Przy projektowaniu gier potrzebni są przecież nie tylko programiści, ale także scenarzyści, graficy, aktorzy głosowi czy animatorzy. Tylko odpowiednie połączenie sił i umiejętności pozwala na wykreowanie produktu spełniającego oczekiwania graczy i wyprzedzającego konkurencję.

Na czym konkretnie polega proces projektowania gier? Jakie trzeba mieć kompetencje, by w nim uczestniczyć? Jak wygląda struktura branży GameDev w Polsce i w jaki sposób wpływa ona na rynek pracy? Swoją wiedzą na ten temat podzielili się producentka gier Magdalena Cielecka oraz graphic designer, ilustrator i malarz Simeon Genew, podczas webinaru organizowanego w ramach cyklu Game Design.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Audioteka.

Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.

Ekspertka

Magdalena Cielecka

Magdalena Cielecka – Twórczyni gier z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w roli producentki. Odpowiedzialna za takie gry przygodowe jak Irony Curtain: From Matryoshka with Love czy narracyjnego erpega o tytule Gamedec. Obecnie szefowa produkcji Anshar Studios. Członkini Rady Programowej Katowice Miasto Ogrodów - Instytucji Kultury im. Krystyny Bochenek, członkini Rady Programowej Digital Dragons oraz od 5 lat jurorka konkursu CEEGA.
Wykładowczyni kierunku Game Design na Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, w latach 2019-2022 pełniąca również rolę prodziekan i eksperta merytorycznego kierunku.
Organizatorka licznych międzynarodowych konferencji z zakresu Game Studies w Krakowie i Katowicach. Pisze rozprawę doktorską na temat wielogłosowości struktur dialogowych w grach wideo.

Ekspert

mgr. inż. arch. Simeon Genew

mgr. inż. arch. Simeon Genew – graphic designer, ilustrator, malarz – 13 lat doświadczenia w branży reklamowej, 11 lat w branży gier. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Pracował jako dyrektor artystyczny w krakowskich agencjach reklamowych i interaktywnych oraz dla polskich i zagranicznych producentów gier. Zajmuje się projektowaniem graficznym publikacji, malarstwem cyfrowym dla branży gier oraz klasycznym rysunkiem, ilustracją i malarstwem. Jest prezesem Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksowego i członek Rady Programowej Fundacji Muzeum Komiksu. Mówi płynnie w pięciu językach.

Najnowsze artykuły ze Strefy Technologii

Materiały, które mogą Cię zainteresować

Nasze kanały

Sprawdź, gdzie jeszcze możesz się z nami spotkać

Zobacz także

logo strefapsycheGroup 426Group 430logo white kopiastrefa zarzadznia logo 05