Gry wideo to wprawdzie rozrywka, która towarzyszy nam od ponad pół wieku, ale jej największy rozwój przypada właśnie na obecne czasy. Nic dziwnego, że branża GameDev, zajmująca się produkcją i dystrybucją gier wideo, przyciąga specjalistów z różnych dziedzin. Przy projektowaniu gier potrzebni są przecież nie tylko programiści, ale także scenarzyści, graficy, aktorzy głosowi czy animatorzy. Tylko odpowiednie połączenie sił i umiejętności pozwala na wykreowanie produktu spełniającego oczekiwania graczy i wyprzedzającego konkurencję.
Na czym konkretnie polega proces projektowania gier? Jakie trzeba mieć kompetencje, by w nim uczestniczyć? Jak wygląda struktura branży GameDev w Polsce i w jaki sposób wpływa ona na rynek pracy? Swoją wiedzą na ten temat podzielili się producentka gier Magdalena Cielecka oraz graphic designer, ilustrator i malarz Simeon Genew, podczas webinaru organizowanego w ramach cyklu Game Design.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Audioteka.
Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.
Ekspertka
Magdalena Cielecka – Twórczyni gier z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w roli producentki. Odpowiedzialna za takie gry przygodowe jak Irony Curtain: From Matryoshka with Love czy narracyjnego erpega o tytule Gamedec. Obecnie szefowa produkcji Anshar Studios. Członkini Rady Programowej Katowice Miasto Ogrodów - Instytucji Kultury im. Krystyny Bochenek, członkini Rady Programowej Digital Dragons oraz od 5 lat jurorka konkursu CEEGA.
Wykładowczyni kierunku Game Design na Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie, w latach 2019-2022 pełniąca również rolę prodziekan i eksperta merytorycznego kierunku.
Organizatorka licznych międzynarodowych konferencji z zakresu Game Studies w Krakowie i Katowicach. Pisze rozprawę doktorską na temat wielogłosowości struktur dialogowych w grach wideo.
Ekspert
mgr. inż. arch. Simeon Genew – graphic designer, ilustrator, malarz – 13 lat doświadczenia w branży reklamowej, 11 lat w branży gier. Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej. Pracował jako dyrektor artystyczny w krakowskich agencjach reklamowych i interaktywnych oraz dla polskich i zagranicznych producentów gier. Zajmuje się projektowaniem graficznym publikacji, malarstwem cyfrowym dla branży gier oraz klasycznym rysunkiem, ilustracją i malarstwem. Jest prezesem Krakowskiego Stowarzyszenia Komiksowego i członek Rady Programowej Fundacji Muzeum Komiksu. Mówi płynnie w pięciu językach.