Lepsza grafika, bardziej realistyczne efekty specjalne, a w efekcie większe emocje i satysfakcja graczy – sztuczna inteligencja dokonała przełomu w świecie gier komputerowych. Za jej sprawą nową przestrzeń kreacji uzyskali także twórcy gier, dysponując algorytmami, które niemal perfekcyjnie imitują ludzkie reakcje. A to nie wszystko – AI potrafi także dostosować dynamikę gry do poziomu umiejętności poszczególnych graczy. Trzeba jednak pamiętać, że ten dokonujący się w zawrotnym tempie postęp technologiczny, oparty jest na przetwarzaniu gigantycznych ilości danych, a to z kolei rodzi pytanie o system zarządzania tymi danymi, czyli etyczną stronę sztucznej inteligencji.
O aspektach adaptacyjnych AI, realizmie postaci niezależnych, ale także etyce oraz transparentności sztucznej inteligencji w kontekście Game Designu porozmawiali eksperci webinaru. Gościem Łukasza Szałankiewicza – specjalisty w dziedzinie społeczności cyfrowych i gier video był wielokrotnie nagradzany twórca gier komputerowych Paweł Homenko.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Audioteka.
Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.
Ekspert
Paweł Homenko - absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie uzyskał tytuł magistra zarówno z informatyki, jak i matematyki. Obecnie jest Senior Technical Artist i Senior Unity Developerem w firmie Nature Manufacture, gdzie zajmuje się tworzeniem assetów do gier z wykorzystaniem silników Unity i Unreal. Jego prace były wielokrotnie nagradzane na arenie międzynarodowej. Jest również Unity Certified Instructorem, szkoląc seniorów w zakresie tworzenia gier z wykorzystaniem tego silnika. Wcześniej pracował jako project manager w projektach z branży kosmicznej dla firmy Astri Polska. W swojej karierze zdobył szereg prestiżowych nagród, w tym Best Artistic Content Unity Award 2019 oraz Best Upcoming Game IMGA Global 2017. Brał udział w wielu różnorodnych projektach, takich jak gry MMO, gry VR, szkolenia VR oraz projekty artystyczne - Ghosted Views.
Prowadzący
Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.
Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.
Łukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.
Jest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.
Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.