W czasie pandemii wiele szkół i uczelni zostało zamkniętych, co wymusiło przeniesienie zajęć do środowiska zdalnego. W rezultacie pojawiło się wiele wyzwań - dydaktycy musieli nauczyć się nowych umiejętności, takich jak praca z mikrofonem, kamerą, obsługą wielu monitorów i jednoczesną obsługą prezentacji i czatu. Wiele osób zdobyło nowe kompetencje, choć nie wszyscy nauczyli się dobrze korzystać z tych narzędzi. Pomimo wyzwań, e-learning odgrywa coraz większą rolę w społeczeństwie, umożliwiając rozwój i zdobywanie umiejętności. Jest elastyczny i interaktywny, umożliwiając naukę w dowolnym miejscu i czasie.
Czym różni się e-learning od zajęć zdalnych? Czy po pandemii umiemy lepiej korzystać z dostępnych narzędzi? Jak studenci/uczniowie mogą wykorzystać potencjał e-learningu? Jakie są przeszkody i bariery w jego rozwoju w Polsce? Na te i wiele innych pytań odpowiedział dr inż. Tomasz Walasek, certyfikowany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego Metodyk Zdalnego Nauczania oraz e-Nauczyciel. Spotkanie poprowadziła Agnieszka Zbrzezny, wykładowczyni Uniwersytetu SWPS.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Audioteka.
Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.
Gość
dr inż. Tomasz Walasek – certyfikowany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego Metodyk Zdalnego Nauczania oraz e-Nauczyciel. Nowoczesne technologie w edukacji oraz e-learning to jego pasja oraz praca. Interesujący jest dla niego zarówno proces edukacyjny z punktu widzenia studenta i edukatora, jak i menedżera procesu. Zajmuje się organizacją e-learningu na Politechnice Częstochowskiej. Jest członkiem SuperBelfrów RP – nieformalnej acz bardzo aktywnej grupy nauczycieli promujących nowoczesne technologie w edukacji. Pomysłodawca i współorganizator Polskiego MoodleMoot'a - konferencji poświęconej nauczania na odległość. Autor podręcznika akademickiego „E-learning akademicki. Narzędzia i metodyka.” opublikowanego na licencji Creative Commons.
Prowadząca
Agnieszka Zbrzezny – absolwentka studiów doktoranckich w Instytucie Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk. Specjalizuje się w weryfikacji systemów informatycznych: systemów wieloagnetowych, systemów czasu rzeczywistego, protokołów kryptograficznych. W 2019 roku, w trakcie pracy na Uniwersytecie w Oksfordzie, rozszerzyła swoje zainteresowania badawcze o weryfikację i wyjaśnialność modeli sztucznej inteligencji, a w szczególności modeli klasyfikujących zdjęcia okulistyczne. Adiunkt na na Wydziale Projektowania Uniwersytetu SWPS oraz na Wydziałe Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Autorka wielu publikacji naukowych o zakresie międzynarodowym. Współzałożycielka i członkini komitetu organizacyjnego towarzystwa International AI in the Ophthalmology Society. Współpracowniczka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.