Nie od dziś wiadomo, że „razem można więcej” a synergia to klucz do sukcesu w wielu obszarach naszej aktywności. Nie inaczej jest w przypadku projektowania gier, tu także efekt zależy od skutecznej współpracy między zespołami.
Jakie są kluczowe elementy efektywnej współpracy przy projektowaniu gier? Jakie strategie skutecznie zintegrują różne zespoły przy pracy nad wspólna wizją? Jakie technologie i narzędzia mogą okazać się w tym pomocne? W jaki sposób efektywnie zarządzać budżetem przy takich projektach? W jaki sposób zoptymalizować koszty bez uszczerbku na jakości gry? Jak będzie wyglądać przyszłość i nadchodzące trendy, związane ze współtworzeniem gier? Te i wiele innych wątków omówili specjaliści z obszaru game design: Sławomir „Malfunction” Bubel i Łukasz Szałankiewicz w ramach podcastu Strefy Technologii Uniwersytetu SWPS.
Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Audioteka.
Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.
Ekspert
Sławomir ‘Malfunction’ Bubel - od ponad 20 lat związany z branżą gier. Weteran demosceny - aktywnie działa jako grafik i muzyk w grupie ALTAIR od początku jej istnienia. Pracę zawodową z komputerami rozpoczął od artykułów do magazynów Commodore & Amiga oraz Bajtek, a następnie pracował w firmie SUN Microsystems. Działalność w branży gier zaczynał od pixel-artu na platformę Gameboy Advance, poprzez grafikę 3D i efekty specjalne w grach, aż do tworzenia zespołów produkcyjnych oraz rozwijaniu biznesu związanego z grami. Od kilku lat CEO i współzałożyciel MATABOO - firmy specjalizującej się w co-developmencie gier, ich optymalizacji, przygotowywaniu wersji na konsole, a także kompleksowym wsparciu twórców w tematach, wymagających zespołu doświadczonych programistów. MATABOO regularnie współpracuje z renomowanymi firmami, takimi jak m.in. Warner Bros. Games, Rocksteady, Frogwares, Bloober Team czy The Farm 51. Współtwórca i członek zarządu Black Drakkar Games - studia produkującego gry. Prywatnie miłośnik retro i kolekcjoner starych komputerów.
Prowadzący
Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.
Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.
Łukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.
Jest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.
Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.