Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Wzmagają emocje, wyznaczają tempo rozgrywki, ostrzegają o zagrożeniach, pomagają budować identyfikację postaci – to tylko niektóre funkcje efektów dźwiękowo-muzycznych wykorzystywanych w grach. Odpowiednio dobrane dźwięki przenoszą gracza w wirtualny świat, wzmacniając jego doznania wizualne i zaangażowanie w fabułę. Wszystko to sprawia, że kultowe ścieżki dźwiękowe bywają rozpoznawalne nawet poza kontekstem gry, a ikoniczne motywy muzyczne stają się elementami flagowymi całej marki, wpływając na jej popularność.

Dlatego tworzenie ścieżek dźwiękowych do gier wymaga nie tylko talentu muzycznego, ale także zrozumienia mechaniki gry, sposobu prowadzenia narracji i oczekiwań graczy. Jak przebiega ten proces twórczy? Jak wygląda współpraca kompozytorów z deweloperami gier? Jakich narzędzi używają twórcy muzyki? Na czym polega i jak wygląda projektowanie efektów dźwiękowych do gier? Jakie problemy wiążą się z synchronizacją dźwięku i obrazu? Na jakie pułapki narażeni są twórcy muzyczni i producenci gier? Jaki wpływ na produkcję audio mają technologie VR i AR? Co nas czeka w przyszłości? Jakich trendów i innowacji spodziewać się w obszarze audio w branży gier?

Wszyscy zainteresowania tym tematem mogą pogłębić swoją wiedzę słuchając podcastu Pułapki i niespodzianki – kulisy produkcji muzyki i dźwięku w grach wideo. Spotkanie poprowadził Audio Lead i znawca nowych mediów Łukasz Szałankiewicz, a jego gościem był Lead Sound Designer oraz kompozytor – Piotr Stachera.

Podcastu możesz posłuchać również w serwisach streamingowych: Apple PodcastsAudioteka.

Uniwersytet SWPS w Krakowie! W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie. Od nowego roku akademickiego możesz studiować na Wydziale Psychologii w Krakowie Uniwersytetu SWPS, a także w Wyższej Szkole Europejskiej. Więcej informacji: https://www.swps.pl/studiuj-w-krakowie.

Ekspert

 

Piotr Stachera – współzałożyciel i prezes Ivory Tower Soundworks, domu produkcyjnego, który specjalizuje się w tworzeniu dźwięku do intensywnych gier komputerowych, takich jak shootery, horrory, dark fantasy oraz dark sci-fi. Pełniąc rolę Lead Sound Designera oraz kompozytora, Piotr oprócz nadzorowania projektów, aktywnie wspiera swój zespół, angażując się bezpośrednio w tworzenie muzyki i dźwięków w najbardziej wymagających obszarach produkcji.

Prowadzący

Łukasz Szałankiewicz

Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.

Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.

Łukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.

Jest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.

Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.

Najnowsze artykuły ze Strefy Technologii

Materiały, które mogą Cię zainteresować

Nasze kanały

Sprawdź, gdzie jeszcze możesz się z nami spotkać

Zobacz także

logo strefapsycheGroup 426Group 430logo white kopiastrefa zarzadznia logo 05