Jedni nazwą to rewolucją, inni – ewolucją, ale jedno jest pewne, sztuczna inteligencja zmienia dzisiejszy biznes, wpływając na różne jego aspekty. Automatyzacja procesów poprawiająca efektywność operacyjną i ułatwiająca obsługę klienta, sprawna analiza danych, a więc i lepsza personalizacja produktu, wsparcie decyzyjne wynikające z oceny ryzyka plus nowe modele biznesowe to tylko wybrane obszary, w których AI wkroczyła do biznesu, rezerwując dla siebie coraz więcej miejsca.
Co właściwie oznacza „AI-ready business" w 2024 roku? Jak wyłowić realną innowację z marketingowego szumu? Jak wygląda transformacja modeli biznesowych pod wpływem sztucznej inteligencji? Dlaczego akurat teraz mówimy o przełomie? W jaki sposób AI wpływa na relacje z klientami? Jak zmienia się rola pracownika i a jak – menedżera w tym kontekście? Jakie umiejętności staną się kluczowe w najbliższych latach? Jak mądrze wybierać procesy automatyzacji? Jak mierzyć efektywność wdrożeń? Jakie scenariusze rozwoju AI rysują się w perspektywie 5-10 lat? Od czego zacząć przygodę z AI, czyli pierwsze kroki w budowaniu organizacji „AI-ready".
Zainteresowani? Jeśli tak, zapraszamy do odtworzenia naszego videocastu. Odpowiedzi na powyższe pytania szukali: psycholog, neurokognitywista, dr Maksymilian Bielecki (prowadzący) i jego goście – liderka ds. transformacji biznesowej dr Katarzyna Drogowska oraz specjalista ds. transformacji, Michał Mądry.
Podcastu możesz posłuchać również w serwisie Apple Podcasts.
Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.
Gościni
dr Katarzyna Drogowska – liderka ds. transformacji biznesowej. Doktorka nauk społecznych, której badania koncentrują się na wpływie technologii na społeczeństwo, epistemologii oraz zarządzaniu. Posiada 16-letnie doświadczenie menedżerskie, obejmujące prowadzenie zespołów biznesowych, redakcyjnych i technologicznych. Na co dzień kreuje i zarządza produktami oraz usługami medialnymi, realizując innowacyjne projekty w dużych organizacjach. Kieruje studiami podyplomowymi Kreatywność przyszłości oraz Human-machine interaction (HMI) na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
Gość
Michał Mądry – partner w firmie doradczej JP Weber, gdzie kieruje zespołem transformacji. W swojej codziennej pracy wspiera klientów w zarządzaniu zmianami organizacyjnymi, a także doradza w zakresie technologii i zarządzania operacyjnego. Swoje ponad 10-letnie doświadczenie zdobywał zarządzając projektami doradczymi dla spółek z listy Fortune 500, administracji rządowej i samorządowej. Laureat rankingu 50. najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie BRIEF oraz nagród – Innowacyjny Lider, Żagle Biznesu SGH, Polska Nagroda Innowacyjności, Tygrysy Biznesu. Jest dyrektorem zarządzającym największego akceleratora przedsiębiorczości branży foodtech w regionie CEE. Współprowadzi agencję kreatywną Explain Visually oraz agencję low-code Code Rebels.
Prowadzący
dr Maksymilian Bielecki – psycholog, neurokognitywista, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Jego zainteresowania badawcze to przede wszystkim psychologia poznawcza, a także metodologia, psychometria i statystyka. Współpracuje z wieloma instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Centrum Nauki Kopernik. Jest jednym z założycieli Centrum Innowacji Społecznych HumanTech SWPS. W ramach prac centrum wykorzystuje wiedzę psychologiczną do tworzenia i ulepszania produktów, procesów i usług. Równolegle z działalnością naukową od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu, jako lider projektów B+R, a także konsultant w zakresie statystyki i ekonomii behawioralnej.