W przeciwieństwie do tradycyjnych mediów erotycznych gry erotyczne oferują interaktywność, dzięki której gracz może wpływać na rozwój fabuły, kreować interakcje między postaciami, a także decydować o swoich relacjach z nimi, co z kolei silnie wzmacnia jego zaangażowanie. Zresztą gry erotyczne nierzadko mają na celu wywołanie reakcji zmysłowych poprzez sceny nagości, zbliżeń seksualnych czy romantycznych interakcji, stanowiących kluczowy element rozgrywki i fabuły. Kolejny ważny aspekt to styl graficzny; bywa on zróżnicowany – od hiperrealistycznych odwzorowań postaci po te bardziej komiksowe i umowne, przy czym gracz ma zazwyczaj możliwość personalizowania swoich bohaterów. Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, warto zaznaczyć, że segment gier erotycznych wzbudza szczególne zainteresowanie w obszarze etycznym i prawnym.
Jak wyglądają poszczególne etapy procesu tworzenia gier erotycznych, od pomysłu do powstania ostatecznego produktu? Na czym polegają specyficzne wyzwania technologiczne w tym przypadku? Jak przebiega współpraca w ramach zespołów deweloperskich i zadania przypisane do konkretnych osób? W jaki sposób testuje się gry erotyczne, by zoptymalizować ich działanie i wzmocnić indywidualizację treści? Jak wyglądają aspekty etyczne i regulacje prawne dotyczące tego obszaru? Jakie innowacje z dziedziny designu i technologii kształtują rozwój gier erotycznych?
O tym wszystkim, a także o najnowszych trendach, wykorzystaniu AI i przyszłości tego segmentu rynku, rozmawiali – twórca gier Marcin Szymerski i Audio Lead, wykładowca na kierunku Game Development Łukasz Szałankiewicz (prowadzący) w ramach podcastu Produkcja gier erotycznych – technologie, zarządzanie i aspekty etyczne.
Podcastu możesz posłuchać również w serwisie Apple Podcasts.
Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.
Gość
Marcin Szymerski – twórca gier z ponad 15 lat letnim stażem. Jako współwłaściciel i wiceprezes Intermarum, od 6 lat zajmuje się profesjonalnie tworzeniem gier dla dorosłych (pod marką Just Nice Things), które zostały pobrane przez ponad 5 milionów graczy. Członek Rady Programowej Game Industry Conference.
Prowadzący
Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead i wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci. Jego zainteresowania koncentrują się wokół zagadnień audio w mediach interaktywnych, a dorobek artystyczny – obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych – cieszy się uznaniem także za granicą. Jako aktywista oraz doświadczony kurator nowych mediów, angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny. Współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, angażując się m.in. w promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych. Jest jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny (jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej) na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w 2021 r. Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.