Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Bez niego proces produkcji nie miałby szans na realizację. Odpowiada ze harmonogram i budżet, koordynuje współpracę z zespołami wewnętrznymi i zewnętrznymi, jego głównym celem jest dostarczenie jakościowego produktu na czas. Producent. W tej definicji można by zamknąć osobę odpowiedzialną za produkcję z dowolnej branży. Jednak przed producentem gier wideo stoi dodatkowe wyzwanie, ponieważ gry są produktem interaktywnym, co czyni jego pracę szczególnie wymagającą i złożoną.

Jakie są główne obowiązki producenta w branży gier? Jak wyglądają poszczególne etapy jego pracy od koncepcji do momentu wypuszczenia produktu na rynek? W jakie sposób koordynuje pracę zespołów twórczych, a w jaki – tych niezwiązanych bezpośrednio z kreacją. Jak wyglądają jego relacje z zewnętrznymi partnerami studia? Co się dzieje, gdy projekt zaczyna opóźniać się względem pierwotnego planu? Jak producent radzi sobie z kryzysami w trakcie produkcji gry?

Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli: Jakub Ryfa – Game Producer, Project Manager oraz Łukasz Szałankiewicz (prowadzący) podczas podcastu Kulisy tworzenia gier – perspektywa producenta.

Podcastu możesz posłuchać również w serwisach streamingowych Apple PodcastsAudioteka.

Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów, spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.

Gość

 

Jakub Ryfa – związany z branżą gier od prawie 10 lat, głównie w obszarze indie gamedev. Karierę rozpoczął od założenia małego, poznańskiego studia DOJI, gdzie realizował projekty gier edukacyjnych i serious games, zarówno in-house, jak i na zlecenie. Pełnił rolę game designera, project managera oraz producenta, a na rozwijaniu kompetencji w tej ostatniej postanowił się skupić w dalszej karierze. Swoje praktyczne doświadczenie łączy z badaniami naukowymi – w 2024 roku obronił doktorat poświęcony analizie i rozwojowi polskich studiów tworzących gry. Obecnie pracuje jako game producer w studiu Fool's Theory.

Prowadzący

Łukasz Szałankiewicz

Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead i wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci. Jego zainteresowania koncentrują się wokół zagadnień audio w mediach interaktywnych, a dorobek artystyczny – obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych – cieszy się uznaniem także za granicą. Jako aktywista oraz doświadczony kurator nowych mediów, angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny. Współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, angażując się m.in. w promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych. Jest jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny (jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej) na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w 2021 r. Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.

Najnowsze artykuły ze Strefy Technologii

Materiały, które mogą Cię zainteresować

Nasze kanały

Sprawdź, gdzie jeszcze możesz się z nami spotkać

Zobacz także

logo strefapsycheGroup 426Group 430logo white kopiastrefa zarzadznia logo 05