Strefa designu

  • Projektowanie produktów cyfrowych w erze sztucznej inteligencji - narzędzia, możliwości i wyzwania (podcast)

    Projektuje doświadczenia, jest „rzecznikiem” odbiorcy w świecie produktów i usług, troszczy się o poziom satysfakcji klienta, funkcjonalność oferty, a co za tym idzie – jej powodzenie sprzedażowe. UX designer.

  • Projektowanie w zmieniającym się świecie – wyzwania i perspektywy branży (podcast)

    Kim jest projektant i na czym polega istota projektowania użytkowego w dobie globalizacji, ciągłych zmian i galopującego rozwoju technologii? Te pytania zadają sobie coraz częściej nie tylko ludzie związani z branżą projektową, ale także – świadomi konsumenci. Czy jednak warto szukać definicji w świecie, w którym wszystko błyskawicznie się dezaktualizuje? Czy estetyka powinna być względna? Czy kontekst polski w projektowaniu nadal jest ważny? I czy wciąż potrzebujemy Festiwali Designu? Te i wiele innych wątków poruszyła Agnieszka Jacobson-Cielecka – dziekan Wydziału Projektowania w Uniwersytetu SWPS, w rozmowie z Agatą Bisping.

  • Projektuj, opowiadaj, przekonuj – portfolio projektanta UX (podcast)

    Pokaż mi swoje portfolio, a powiem ci kim jesteś? Dokładnie tak! W każdym razie tak to wygląda od strony potencjalnego pracodawcy, bo portfolio to nic innego jak elektroniczna wizytówka twórcy. Chcemy tego czy nie, od sposobu prezentacji własnego dorobku, potencjału i umiejętności zależy rozwój dalszej kariery lub odpowiedni start w branży.

  • Prosty język w interfejsach. Czyli jaki? (podcast)

    Prosty język jest sprzymierzeńcem osób zajmujących się UX’em. To dzięki niemu aplikacje mobilne i inne skomplikowane interfejsy są bardziej przyjazne dla użytkowników.

  • Przestrzeń publiczna - jak projektować miejsca, które przynoszą radość (podcast)

    Pisarz i dramaturg George Bernard Shaw powiedział, że nie przestajemy się bawić, bo się starzejemy, a starzejemy się, bo przestajemy się bawić. To stwierdzenie możemy zastosować do tego, jak oddziałuje na nas przestrzeń publiczna.

  • Przyszłość animacji: od CGI do VR i AR - nowe technologie i trendy (podcast)

    Technologia ma ogromny wpływ na świat animacji - nie tylko przyspiesza proces tworzenia, ale otwiera także nowe możliwości artystyczne. Dzięki postępowi m.

  • Przyszłość projektowania i architektury – między innowacją a odpowiedzialnością (podcast)

    Czy jako społeczeństwo faktycznie potrzebujemy kolejnych, nowo tworzonych przestrzeni? A może warto, dla wspólnego dobra, powiedzieć „nie” nadmiernej konsumpcji? Jak to zrobić? Czy AI ma szansę zastąpić architektów i jak wyglądałby świat bez tej grupy zawodowej? To tylko wybrane wątki rozmowy Agaty Bisping (prowadzącej) z Jakubem Szczęsnym, w ramach podcastu „Przyszłość projektowania i architektury – między innowacją a odpowiedzialnością”. Podczas spotkania rozmówcy zastanawiali się także nad rolą współczesnej edukacji projektowej, znaczeniem „odpowiedzialnego projektowania” i zasadnością powrotu do dachów krytych strzechą.

  • Przyszłość robocza – integracja i edukacja w praktyce projektowej (podcast)

    Rozpoznanie potrzeb odbiorcy to fundament każdego udanego projektu. Nic dziwnego, że twórcy wciąż poszukują metod ulepszania procesów projektowych, a więc także – pełniejszej interakcji z adresatem produktu czy usługi.

  • Publikacje cyfrowe – jak nowe narracje w świecie cyfrowym pozwalają wizualizować i opowiadać (podcast)

    W jaki sposób przełożyć myśli na formy wizualne, a słowa na obrazy? Czy łatwo dokonać takiego „tłumaczenia”? Przekraczanie kolejnych granic w designie i sztuce dokonuje się na naszych oczach, ale czy rzeczywiście potrzebne nam nowe światy cyfrowe, by uruchomić wyobraźnię? Czy da się jeszcze nadążyć za kolejnymi narracjami? I czy warto? O nowych formach wizualnych, twórczości jako praktyce badawczej i świecie zdominowanym przez zmysł wzroku, rozmawiali: Krzysztof Pijarski (artysta wizualny, badacz) i Agata Bisping (naukowczyni, prowadząca) w ramach podcastu Publikacje cyfrowe – jak nowe narracje w świecie cyfrowym pozwalają wizualizować opowiadać. Podcastu możesz posłuchać również w serwisach streamingowych: Apple Podcasts, SoundCloud i Lecton.

  • Rebranding – kiedy jest czas na wielkie zmiany? (podcast)

      Dobrze zbudowany branding umożliwia firmie wyróżnienie się spośród konkurencji oraz tworzenie trwałych skojarzeń w umyśle klientów. Kiedy marka staje się rozpoznawalna i zapamiętywalna, buduje lojalność klientów, przyciąga nowych odbiorców i staje się ważnym elementem budowania reputacji i zaufania w branży.

  • Reklama dźwignią handlu? Projektowanie komunikacji a sprzedaż (podcast)

      Od projektantów komunikacji często oczekuje się, że efekty ich pracy będą kołem zamachowym sprzedaży danego produktu lub usługi. Zdarza się jednak i tak, że choć produkt jest inspirującym i wdzięcznym obiektem „opowieści” komunikacyjnej, nie sprzedaje się tak, jak oczekiwałby tego klient, a na przyczyny tego stanu rzeczy  autor komunikacji nie ma wpływu.

  • Robotyka i AI w tworzeniu - jak łączyć technologię z aktywizmem i projektować odpowiedzialnie (podcast)

    Isaac Asimov pisarz i profesor biochemii, w 1942 roku, zanim jeszcze pojawiły się realne możliwości produkcji urządzeń wyposażonych w sztuczną inteligencję, stworzył trzy prawa robotów. Czego dotyczyły i czy i dziś powinny być przyjmowane jako fundament robotyki? Co to jest robotyka społeczna? Czy algorytmy mają nad nami władzę? Jak łączyć technologię z aktywizmem i projektować odpowiedzialnie? Wszystkie te pytania zadaliśmy Davidowi Sypniewskiemu, wykładowcy School of Form, animatorowi kultury, trenerowi antydyskryminacyjnemu, projektantowi i fotografowi.

  • Świąteczne reklamy, czyli jakie marki znajdziemy pod choinką? (podcast)

    Nadchodzi jeden z najbardziej intensywnych reklamowo momentów w roku – Święta. Każda marka będzie miała na celu udowodnić, że to właśnie ich produkt będzie idealnym prezentem znalezionym pod choinką przez naszych bliskich.

  • Teoria vs praktyka – dlaczego UX w Twojej firmie nie wygląda jak w podręczniku? (podcast)

    Dzięki książkom możemy zdobyć wiedzę z niemal każdej dziedziny. Jednak niezależnie od tego po jak obszerny podręcznik sięgniemy, teoria to nie wszystko i nie zawsze idzie w parze z praktyką.

  • Typografia - od liter do wrażeń (podcast)

    Typografia jest istotnym elementem projektowania graficznego i komunikacji w piśmie. Pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale też pośredniczy między treścią przekazu a jej odbiorcą.

  • UX w wielkiej organizacji – jak to ugryźć? (podcast)

    Zadbanie o UX jest niezbędne, aby produkt w pełni odpowiadał oczekiwaniom użytkowników. Nawet najlepszy pomysł oraz najbardziej doświadczony zespół mogą nie wystarczyć, jeżeli pominięte zostaną doświadczenia użytkownika.

  • UX Writing w praktyce - od słowa do sukcesu (podcast)

    W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie i przewinięcie ekranu kryje za sobą historię interakcji, kluczowym elementem, który prowadzi dialog między użytkownikiem a technologią, są słowa. UX Writing, to sztuka która łączy psychologię, design i strategię słowa, aby tworzyć niezapomniane doświadczenia cyfrowe.

  • Visual thinking - czym jest myślenie wizualne i jak może nam pomóc w biznesie? (podcast)

    Myślenie wizualne oznacza myślenie za pomocą obrazów. Może być wykorzystywane w wielu dziedzinach, w tym w biznesie, edukacji, naukach społecznych i kreatywnych, jako narzędzie do organizacji myśli, prezentacji idei czy rozwiązywania problemów.

  • Współpraca stratega i projektanta w procesach brandingowych (podcast)

      Szeroko zakrojony proces brandingowy zakłada szereg etapów, mających na celu przeanalizowanie, zrozumienie, zaplanowanie oraz zaprojektowanie długoterminowych rozwiązań i narzędzi komunikacyjnych. Bez wątpienia jednym z bardziej widocznych efektów tego procesu są zaprojektowane rozwiązania wizualne, te jednak by w pełni realizowały swoje zadanie powinny zostać oparte na tożsamości oraz strategii komunikacyjnej marki.

  • Zdrowie psychiczne w pracy projektowej, czyli wyzwania i balans życia zawodowego (podcast)

      Wymagające relacje z klientami, interakcje w zespole, praca podlegająca ciągłej ocenie, trudność w połączeniu życia zawodowego z prywatnym. .

  • Zmiana społeczna poprzez design – różnorodność i inkluzywność w projektowaniu (podcast)

    Proces projektowania i potrzeby społeczne chyba nigdy nie były sobie tak bliskie. Dzięki współczesnym technologiom, nowe produkty wychodzące spod rąk projektantów, niemal natychmiast osiągają ogromny zasięg.

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia