Ochrona znaku towarowego polega przede wszystkim na wyłącznym używaniu danego znaku. Dzięki temu zwiększamy wartość przedsiębiorstwa, pogłębiamy zaufanie konsumentów do marki, a także powstrzymujemy konkurencję od czerpania korzyści z renomy innej firmy. Niestety, nie jest to prawo nieograniczone, przecież często można spotkać się z sytuacją, gdy istnieją dwie lub więcej firm o łudząco podobnym znaku towarowym. Co zrobić by uniknąć takiej sytuacji? Na to pytanie odpowie gościni podcastu, Agnieszka Musiał - strateżka ds. IP oraz aplikantka rzecznikowska. Na podstawie zmiany Systemu Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS dowiemy się czym jest znak towarowy, jakie pełni funkcje? Jakie warunki musi spełniać oznaczenie, aby możliwa była jego rejestracja? Jakie błędy można popełnić podczas rejestracji znaku i co zrobić, by ich unikać? Czy da się zarejestrować cały system, czy rejestracja dotyczy pojedynczego znaku? Wspólnie z prowadzącym webinar, a także autorem SIW - Mateuszem Antczakiem, rozmawiają także o tym, o czym powinien pamiętać projektant tworząc nowy znak, w kontekście prawno-formalnym oraz o oznaczeniach renomowanych i powszechnie znanych.
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/us/podcast/identyfikacja-wizualna-z-perspektywy-prawa-jak-chroni%C4%87/id1517783829?i=1000539386484
- https://lectonapp.com/pl/podcast/e69fdbde-b7a1-430b-ae06-c07acfbd3f85?_lst&shareSource=details&fbclid=IwAR13iLSLag25AdlyuyhiMveNUP1YappTBvEn19G0wB8kyMBLP222DbP6Z8w
Interesujesz się prawem? Dołącz do innych w grupie Strefa Prawa Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Gościni
Agnieszka Musiał – strateżka ds. IP oraz aplikantka rzecznikowska w międzynarodowej firmie Basck, która specjalizuje się w krajowej i międzynarodowej ochronie praw własności intelektualnej. Posiada ponad 5 lat doświadczenia w IP, jej specjalnością jest ochrona znaków towarowych i wzorów przemysłowych w sektorze FMCG.
Prowadzący
Mateusz Antczak – projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.