strefa PRAWA logo4

logo uswps nazwa 3

Media społecznościowe a ich wpływ na wybory (podcast)

Czy, a jeśli tak, to w jakim stopniu media społecznościowe są w stanie wpłynąć na wynik wyborów? To pytanie specjaliści zadają sobie od lat. Często jako kluczowe przykłady oddziaływania social mediów na wyborców podaje się dwa wydarzenia z 2016 r. – wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych wygrane przez Donalda Trumpa i referendum dotyczące Brexitu przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Od tego czasu dyskusję wywołuje zarówno potęga mediów społecznościowych jak i zagrożenie dezinformacją, która może wiązać się z tym narzędziem komunikacji.

Jaki wpływ mają media społecznościowe na proces prowadzenia kampanii wyborczej? Na czym polega ich przewaga nad tradycyjnymi mediami, a jakie są ich słabości w tym kontekście? Jak wygląda kwestia prawnych regulacji, dotyczących social mediów? I najważniejsze pytanie – czy w dobie mediów społecznościowych wciąż możemy mówić o równości wyborów, jak stanowi konstytucja? Na kilka tygodni przed wyborami do polskiego parlamentu, te i wiele innych kwestii poruszyła dr hab. nauk o mediach Monika Kaczmarek-Śliwińska w rozmowie z prawnikiem i socjologiem prawa dr. Filipem Cyuńczykiem.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, Lecton.

Gościni

dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska

dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska – doktor habilitowana nauk o mediach, doktor nauk ekonomicznych, adiunktka na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka monografii: "Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się" (Warszawa 2015), "Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych" (Koszalin 2013), „Internet Public Relations. Polskie realia działań public relations w Sieci” (Koszalin 2010), redaktorka naukowa dwóch monografii zbiorowych i ponad 80-ciu artykułów na temat komunikowania i public relations. Doradczyni wielu podmiotów publicznych i biznesowych. Ekspertka KRRiT w zakresie edukacji medialnej oraz biegła sądowa z zakresu mediów i komunikacji społecznej. Laureatka nagród branżowych PRoton 2013 oraz Lew PR 2013 w obszarze edukacji public relations.

Prowadzący

dr Filip Cyuńczyk

dr Filip Cyuńczyk – prawnik, socjolog prawa, historyk prawa. Doktorat uzyskał w 2019 r. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent Międzynarodowego Instytutu Socjologii Prawa w Oñati (International Institute for the Sociology of Law) w Kraju Basków. Naukowo zajmuje się socjologią prawa, ze szczególnym uwzględnieniem studiów nad konstytucjonalizmem, relacjami między prawem i tożsamością grupy, prawną polityką rozwiązywania konfliktów, prawną regulacją społecznych pamięci zbiorowych i studiami nad edukacją prawniczą. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z etyki prawniczej i wartości uniwersalnych w prawie.

Najnowsze artykuły - Prawo

Kanały

Zobacz także

strefa psyche strefa designu strefa zarzadzania strefa kultur logostrefa kultur logo