
dr
Adam Kowalik
Instytut Nauk Społecznych
Wydział Nauk Społecznych w Warszawie
adiunkt w Katedrze Zarządzania
Dla mediów
Profil naukowy
Doradca, trener, menedżer, analityk. Specjalizuje się w strategii konkurowania firm, wywiadzie konkurencyjnym i rynkowym, symulacjach strategicznych (strategy wargame), zarządzaniu wiedzą. Pracował dla kadry zarządzającej kilkudziesięciu największych polskich firm z różnych branż. Realizował także zlecenia dla jednostek administracji publicznej.
Swoją wiedzą dzieli się w trakcie praktycznych szkoleń, warsztatów. Prowadzi zajęcia na studiach MBA. Stosuje metody tzw. „active learning” oraz prowokuje uczestników zajęć do krytycznego myślenia. Tworzy programy rozwojowe dla menedżerów (executive education).
Założyciel polskiego oddziału stowarzyszenia Strategic & Competitive Intelligence Professionals i jego przewodniczący do 2015 r. Za wolontaryjny wkład w rozwój profesji wywiadu biznesowego w Polsce otrzymał wyróżnienie Catalyst Award. Jest mentorem w programach TopMinds oraz Youth Business Poland. Współpracuje z NCBR, PARP, MIR jako niezależny ekspert.
Prowadzi firmę OUTSMART, która dostarcza klientom niezależne analizy i wartościową wiedzę rynkową do kluczowych decyzji. Wcześniej pracował m.in. w EY oraz Plus GSM.
Stopień magistra i następnie doktora uzyskał w SGH. Jest stypendystą CEMS oraz Fulbright’a. Posiada licencję detektywa.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Wywiad konkurencyjny
- Rozwój biznesu
- Wywiad rynkowy
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Blog Strefy Zarządzania
- Dlaczego zysk, to nie wszystko? Zarządzanie w służbie idei. Piotr Voelkel (VOX, Uniwersytet SWPS)
- Jak nauczyć się być liderem? – Zofia Dzik (PKP CARGO, CCC)
- Jak zmotywować do pracy siebie i innych? – dr Ewa Jarczewska-Gerc
- Kobieta w biznesie - o przełamywaniu patriarchalnego systemu w zarządzaniu. Kasia Wierzbowska (SPK)
- Ludzie i ich emocje w procesach zarządczych, czyli kultura organizacji. Janusz Górski (DB Schenker)
- Myśl agresywnie. Czego analityk biznesowy może nauczyć się od analityka CIA?
- Najczęstsze błędy, jakie popełniamy w networkingu
- Networking – jak i po co przełamywać bariery? – Katarzyna Wierzbowska (SPK)
- O misji i wyzwaniach pracy w NGO - Paweł Łukasiak (Akademia Rozwoju Filantropii)
- Psychologia cen – jak wpływać na decyzje zakupowe klientów?
- Rynkowe rewolucje, a zarządzanie - jak wykorzystać okazję? Jacek Siwiński (Velux)
- Siła danych, kontra moc emocji - co pomaga w rozwoju przedsiębiorstwa? Przemysław Schmidt
- Stres w pracy – jak go opanować? – Sławomir Prusakowski
- System wczesnego ostrzegania – jaką rolę pełni w firmie – dr Adam Kowalik
- Uczenie przez doświadczanie. Dlaczego potrzebujemy active learning?
- Wypalenie zawodowe – jak sobie z nim radzić? – Mateusz Banaszkiewicz
- Warszawa