Współcześnie technologia wspiera każdy obszar naszego życia. Rozwój cyfrowy sprawił, że wiele zmieniło się także w kontekście projektowania graficznego. Jedną z rewolucji było na przykład zdigitalizowanie projektowania i przeniesienie go z papieru do tabletów i na monitory. Jakie są zatem różnice pomiędzy konstruowaniem obrazu na kartce i na ekranie? Czy postępujący rozwój technologiczny może sprawić, że projektanci nie będą mieli pracy? Jak technologia wpłynęła na tworzenie Systemu Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w najbliższym webinarze Strefy Technologii, którego gościem będzie dr Krzysztof Moszczyński - badacz, dydaktyk w katedrze Grafiki Uniwersytetu SWPS i projektant zajmujący się m.in. planowaniem komunikacji, partycypacji, usług społecznych oraz modelowaniem procesów. Spotkanie poprowadzi autor SIW - Mateusz Antczak z Grafiki Uniwersytetu SWPS.
Spotkanie jest realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania!
Udział jest bezpłatny.
Gość
dr Krzysztof Moszczyński – badacz, dydaktyk, projektant. Zajmuje się problematyką miast z perspektywy projektowania komunikacji, partycypacji, usług społecznych oraz modelowaniem procesów - szczególnie w perspektywie transition/transformation design. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu corporate, web i information design.
Prowadzący
Mateusz Antczak – projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Termin i miejsce
25 października 2021 r. (poniedziałek)
godz. 17.00–18.00, online
Kontakt
Anna Marszałek-Głowacka
[email protected]