Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Nie wszyscy wiedzą, że pierwsze społeczności cyfrowe powstały już w latach 70. i 80. XX wieku. Od tego czasu kultura cyfrowa stała się nieodłącznym elementem naszej codzienności. Jedni widzą w niej społeczną szansę i źródło kulturowego rozwoju, inni biją na alarm, przewidując upadek dotychczasowych wartości. Zawsze jednak warto z uwagą spojrzeć wstecz, by lepiej przygotować się na wyzwania przyszłości.

O początkach kultury cyfrowej, technologicznych wyzwaniach i przełomowych momentach, opowiedzą psycholog i neurokognitywista dr Maksymilian Bielecki (prowadzący) oraz Audio Lead, aktywista i kurator nowych mediów Łukasz Szałankiewicz, podczas webinaru Początki kultury cyfrowej – czyli jak powstawały pierwsze społeczności internetowe i co po nich pozostało?

Nasi eksperci poszukają odpowiedzi na pytania: W jaki sposób tworzyły się pierwsze społeczności internetowe i na ile wpłynęły na dzisiejszy wirtualny świat? Jakie technologie i platformy były kluczowe dla rozwoju pierwszych kultur cyfrowych? Z jakimi ograniczeniami się wtedy mierzyły? Jak kształtował się język i komunikacja online? Czy można wskazać przełomowe wydarzenia dla pierwszych kultur cyfrowych? Czym tamte środowiska różniły się od obecnych? W jaki sposób ówcześni aktywiści postrzegali rozwój technologii – widzieli w nim jedynie szanse, czy też zdawali sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń? Co przetrwało do dziś z tamtego sposobu myślenia?

18 czerwca 2024 r.
19.00–20.00
online
 

Technologia a człowiek to cykl rozmów z naukowcami i ekspertami z sektora IT, w którym rozmawiamy o roli nowoczesnych technologii we współczesnym świecie. Podczas spotkań poruszamy kwestie oddziaływania technologii na m.in.: naukę, medycynę, pracę, a także na codzienne życie człowieka. Wspólnie ze specjalistami porozmawiamy również o szansach i zagrożeniach, które niesie za sobą postęp naukowo-technologiczny.

Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.

Gość

Łukasz Szałankiewicz

Łukasz Szałankiewicz – związany z My3Daudio, firmą specjalizującą się w rozwijaniu i skalowaniu startupów audio, aktywnie wspierając te procesy. Jest również Audio Leadem i wykładowcą na kierunku Game Development w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Prowadzi serię webinarów pt. „Game Design” dla strefy technologii Uniwersytetu SWPS, gdzie zaprasza ekspertów z branży gier wideo, aby omówić tematy związane z projektowaniem gier. Szałankiewicz ma na swoim koncie liczne interaktywne instalacje i wystąpienia audiowizualne, które cieszą się międzynarodowym uznaniem. W latach 2016-2017 był ekspertem w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie koncentrował się na promowaniu gier komputerowych i mediów interaktywnych. Jako współzałożyciel „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, miał istotny wpływ na wpisanie demosceny na listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w Polsce w 2021 roku. Dodatkowo, Szałankiewicz współpracuje z Biurem Obsługi Inwestorów (UM Poznań) jako ekspert w zakresie przemysłów kreatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem branży gier wideo. Jego zainteresowania obejmują także historię pierwszych społeczności cyfrowych, historię gier wideo oraz archeologię mediów.

Prowadzący

258 bielecki

dr Maksymilian Bielecki – psycholog, neurokognitywista, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Jego zainteresowania badawcze to przede wszystkim psychologia poznawcza, a także metodologia, psychometria i statystyka. Współpracuje z wieloma instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Centrum Nauki Kopernik. Jest jednym z założycieli Centrum Innowacji Społecznych HumanTech SWPS. W ramach prac centrum wykorzystuje wiedzę psychologiczną do tworzenia i ulepszania produktów, procesów i usług. Równolegle z działalnością naukową od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu, jako lider projektów B+R, a także konsultant w zakresie statystyki i ekonomii behawioralnej.

Termin i miejsce

18 czerwca 2024 r. 
godz. 19.00–20.00, online

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka
[email protected]

Archiwum wydarzeń

17
lutego
images/Ux_mag_camp_1175x950.jpg

Konferencja UX MAG CAMP

Webinar

Wydarzenia objęte patronatem Strefy Technologii

Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

Nasze kanały

Sprawdź, gdzie jeszcze możesz się z nami spotkać

Zobacz także

logo strefapsycheGroup 426Group 430logo white kopiastrefa zarzadznia logo 05