Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Przechwytywanie ruchu, znane również jako motion capture, to technika polegająca na rejestrowaniu ruchu osób lub obiektów i przekształcaniu ich w cyfrową formę. Motion capture umożliwia twórcom realistyczne odwzorowanie ruchu postaci w animacji lub grze komputerowej. Dzięki niemu postacie mogą poruszać się naturalnie, oddychać, wykonywać precyzyjne gesty i reagować na otoczenie w sposób bardziej autentyczny.

Czym dokładnie jest motion capture? Jakie są rodzaje systemów przechwytywania ruchu i jakie są możliwości ich użycia? Jak przebiega proces chwytania ruchu i przekształcania danych w animowane postacie? Na te i wiele innych pytań odpowie dr inż. Robert J. Tomczak, Dyrektor Techniczny eNStudios w rozmowie z Łukaszem Szałankiewiczem.

Spotkanie będzie realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania. Kliknij, by wypełnić formularz zgłoszeniowy.

30 maja 2023 r.
18.30–19.30
online
 

Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.

Ekspert

dr inż. Robert J. Tomczak

dr inż. Robert J. Tomczak - od 14 lat związany z Collegium Da Vinci, w tym jako Dziekan Wydziału Informatyki i Komunikacji Wizualnej, wdraża strategię praktyczności zarówno w zakresie kierunków studiów, jak i otwarcia na kooperację z biznesem, której efektem jest uruchomienie huba produkcyjnego dla technologii kreacyjnej - eNStudios. Od zawsze zafascynowany informatyką, przetwarzaniem dźwięku i obrazu obecnie zarządza technicznymi i organizacyjnymi aspektami produkcji oraz rozwojem usług w eNStudios. W wolnym czasie bawi się elektroniką i automatyką oraz rozwija swoją piętnastoletnią już znajomość ze sztuczną inteligencją.

Prowadzący

Łukasz Szałankiewicz

Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.

Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.

Łukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.

Jest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.

Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.

Termin i miejsce

30 maja 2023 r. 
godz. 18.30–19.30, online

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka
[email protected]

Archiwum wydarzeń

17
lutego
images/Ux_mag_camp_1175x950.jpg

Konferencja UX MAG CAMP

Webinar

Wydarzenia objęte patronatem Strefy Technologii

Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

Nasze kanały

Sprawdź, gdzie jeszcze możesz się z nami spotkać

Zobacz także

logo strefapsycheGroup 426Group 430logo white kopiastrefa zarzadznia logo 05