Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS

Lubimy się bać? Coś w tym jest, skoro nigdy nie brakowało fanów horrorów czy thrillerów bez względu na formę przekazu. Dreszczyk emocji fundujemy sobie szczególnie chętnie, siedząc w ciepłym, bezpiecznym domu na wygodnym fotelu. Wiedzą o tym doskonale autorzy gier komputerowych, wprowadzający wątki grozy do swoich produkcji.

Jak wyglądały pierwsze próby wzbogacania gier komputerowych o elementy grozy? W jaki sposób klasyczne filmy grozy wpłynęły na wczesne gry tego gatunku? Jak ewoluowały gry grozy w kontekście zmieniającej się technologii i oczekiwań graczy? Które tytuły były kluczowe i dlaczego? Na jakiej zasadzie wykorzystywane są psychologiczne mechanizmy strachu, by wciągnąć gracza? Które momenty w poszczególnych grach stały się ikoniczne dla gatunku?  

Te i wiele innych wątków rozwinie historyk i filmoznawca dr Marcin Pigulak w rozmowie z Łukaszem Szałankiewiczem – kuratorem, artystą, znawcą mediów interaktywnych.

Spotkanie będzie realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania. Kliknij, by wypełnić formularz zgłoszeniowy.

31 października 2023 r.
17.00–18.00
online
 

Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.

Gość

dr Marcin Pigulak

dr Marcin Pigulak - historyk i filmoznawca. Adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykładowca na kierunkach groznawstwo (UAM) i Game Development (Collegium Da Vinci). W ich ramach prowadzi m.in. zajęcia dydaktyczne z globalnej i krajowej historii gier cyfrowych oraz rynku gier wideo. Do jego zainteresowań badawczych należą: historia filmu i gier cyfrowych, audiowizualne oraz cyfrowe przejawy kultury historycznej, historiozofia w kinematografii, tematyka historyczna w grach wideo, a także sposoby konstruowania dyskursu dotyczącego pamięci zbiorowej. Członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami oraz Polskiego Towarzystwa Badania Gier.

Prowadzący

Łukasz Szałankiewicz

Łukasz Szałankiewicz – Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.

Jego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.

Łukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.

Jest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.

Jego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.

Termin i miejsce

31 października 2023 r. 
godz. 17.00–18.00, online

Kontakt

Anna Marszałek-Głowacka
[email protected]

Archiwum wydarzeń

17
lutego
images/Ux_mag_camp_1175x950.jpg

Konferencja UX MAG CAMP

Webinar

Wydarzenia objęte patronatem Strefy Technologii

Nothing to show. You must configure the data source of the widget.

Nasze kanały

Sprawdź, gdzie jeszcze możesz się z nami spotkać

Zobacz także

logo strefapsycheGroup 426Group 430logo white kopiastrefa zarzadznia logo 05