Gamedev i branża filmowa to dwa ekosystemy, które już od wielu lat wzajemnie się napędzają w wypuszczaniu na rynek tytułów o potencjale światowego hitu. O przełożeniu dobrej historii filmowej na popularność produkcji, zapewne nikogo nie trzeba przekonywać. Z naszą ekspertką, zweryfikujemy czy tymi samymi prawami rządzi się świat gier.
Zastanowimy się jakie są tajniki tworzenia scenariuszy gier? Jak przedstawia się to w innych mediach? Jak wiele podobieństw i różnic można między nimi zaobserwować? Czy w grach istnieje sprawdzony przepis na wciągającą fabułę? Jak traktować schematy i nawiązania - jako przejaw dobrych praktyk, a może - tych złych? Czy warto poszukać gotowego pomysłu na scenariusz, wówczas - jak go przełożyć na język właściwy dla świata gier? O czym pamiętać podczas tworzenia scenariusza do gry? Przede wszystkim - na co trzeba uważać?
O scenariuszach gier cyfrowych opowie dr Marta Błaszkowska-Nawrocka, literaturoznawczyni i groznawczyni, wykładowczyni w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Rozmowę poprowadzi dr Maksymilian Bielecki.
Spotkanie będzie realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania. Kliknij, by wypełnić formularz zgłoszeniowy.
Uniwersytet SWPS w Krakowie! Już od października 2023 nowo powstały Wydział Psychologii planuje uruchomić w tym mieście studia na kierunku psychologia. Więcej informacji na stronie Uniwersytetu SWPS. W ciągu kilku najbliższych lat Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera zostanie zintegrowana z filią Uniwersytetu SWPS w Krakowie.
Gościni
dr Marta Błaszkowska-Nawrocka – literaturoznawczyni i groznawczyni, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Bada przede wszystkim światotwórstwo w grach (i nie tylko), zajmuje się też analizowaniem tekstów fantastycznych z pomocą narzędzi teorii literatury i kultury oraz filozofii.
Prowadzący
dr Maksymilian Bielecki – psycholog, neurokognitywista, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Jego zainteresowania badawcze to przede wszystkim psychologia poznawcza, a także metodologia, psychometria i statystyka. Współpracuje z wieloma instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Centrum Nauki Kopernik. Jest jednym z założycieli Centrum Innowacji Społecznych HumanTech SWPS. W ramach prac centrum wykorzystuje wiedzę psychologiczną do tworzenia i ulepszania produktów, procesów i usług. Równolegle z działalnością naukową od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu, jako lider projektów B+R, a także konsultant w zakresie statystyki i ekonomii behawioralnej.
Termin i miejsce
27 marca 2023 r.
godz. 17.00–18.00, online
Kontakt
Anna Marszałek-Głowacka
[email protected]