Gamerzy doskonale wiedzą jak dużą rolę w grach pełni muzyka. To ona nadaje klimat poszczególnym scenom, wzbudza emocje i stanowi dopełnienie obrazu. Mogłoby się wydawać, że stworzenie muzyki do gry nie różni się niczym od komponowania do filmów czy seriali. Jednak nic bardziej mylnego! Powstawanie muzyki do gier jest procesem, który łączy w sobie technologię, sztukę, umiejętności programowania i wiele więcej. Jak wygląda proces tworzenia tego typu muzyki? W którym momencie tworzenia gry zaczyna się rozmowa o warstwie audio? Jak wygląda to z perspektywy kompozytora? Ile muzyki trzeba napisać do jednej gry? Czym różni się kreowanie muzyki do gier od innych typów muzyki użytkowej czy rozrywkowej? Jakie umiejętności są niezbędne, aby zacząć komponować muzykę? Na te i wiele innych pytań odpowie Zofia Domaradzka, kompozytorka i producentka muzyczna specjalizująca się w muzyce do gier oraz filmów. Podczas spotkania dowiemy się, jak wyglądała jej droga do tego rodzaju pracy oraz co ją motywowało. Webinar poprowadzi dr Maksymilian Bielecki, psycholog, neurokognitywista oraz adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS.
Spotkanie będzie realizowane na żywo – każdy może zadawać pytania.
Udział jest bezpłatny - obowiązują zapisy. Kliknij, by uzupełnić formularz zgłoszeniowy.
Technologia a człowiek to cykl rozmów z naukowcami i ekspertami z sektora IT, w którym rozmawiamy o roli nowoczesnych technologii we współczesnym świecie. Podczas spotkań poruszamy kwestie oddziaływania technologii na m.in.: naukę, medycynę, pracę, a także na codzienne życie człowieka. Wspólnie ze specjalistami porozmawiamy również o szansach i zagrożeniach, które niesie za sobą postęp naukowo-technologiczny.
Strefa Technologii Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę o wpływie technologii na społeczeństwo. Przyglądamy się i omawiamy szanse, ale i ryzyka, jakie niesie dla ludzi jej bezprecedensowy rozwój. W ramach wielu webinarów i podcastów spotkamy się z naukowcami, ekspertami i praktykami, którzy w różny sposób związani są z sektorem IT. Podczas rozmów połączymy merytoryczną, ścisłą wiedzę informatyczną z zagadnieniami społecznymi i humanistycznymi.
Gościni
Zofia Domaradzka – Absolwentka Politechniki Łódzkiej (kierunek Informatyka i Telekomunikacja) oraz Państwowej Szkoły Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Łodzi (II stopień, klasa fortepianu). Przez prawie 9 lat związana z IT, z czego 2.5 roku spędziła w Berlinie pracując dla wiodącej firmy produkującej sprzęt i oprogramowanie muzyczne jako programistka aplikacji (zespół syntezatorów - Massive X).
Przez kilka lat tworzyła muzykę do gier komputerowych "po godzinach", aby w końcu porzucić pracę programistki i zająć się pracą przy grach na cały etat. Obecnie współpracuje na stałe z firmą Atomic Wolf oraz pracuje jako freelancer. Gry, do których stworzyła muzykę to m.in. Timberborn, Moonshine INC., Fire Commander, Scorchlands.
Prowadzący
dr Maksymilian Bielecki – psycholog, neurokognitywista, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Jego zainteresowania badawcze to przede wszystkim psychologia poznawcza, a także metodologia, psychometria i statystyka. Współpracuje z wieloma instytucjami naukowymi, m.in. Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, Instytutem Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego oraz Centrum Nauki Kopernik. Jest jednym z założycieli Centrum Innowacji Społecznych HumanTech SWPS. W ramach prac centrum wykorzystuje wiedzę psychologiczną do tworzenia i ulepszania produktów, procesów i usług. Równolegle z działalnością naukową od kilkunastu lat zajmuje się projektami dla biznesu, jako lider projektów B+R, a także konsultant w zakresie statystyki i ekonomii behawioralnej.
Termin i miejsce
27 września 2022 r.
godz. 18.30–19.30, online
Kontakt
Anna Marszałek-Głowacka
[email protected]