Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept art. Tam, gdzie zaczyna się projekt, pojawia się potrzeba przekazywania idei lub koncepcji. Projektanci, szczególnie związani z branżą gier i filmów, udowadniają, że zwykły szkic to za mało. W tym kontekście podstawowym narzędziem stał się concept art. Termin ten coraz częściej pojawia się na ustach projektantów i budzi coraz większe zainteresowanie publiczności.
Jaka jest rola concept artu w szeroko pojętym projektowaniu graficznym? Czym różni się od ilustracji? Gdzie i w jaki sposób możemy go wykorzystać? Na te pytania odpowiada Mateusz Antczak – projektant zajmujący się m.in. wdrażaniem programów Corporate Identity, i Agata Domino – pasjonatka rysunku i gier wideo, absolwentka Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/concept-art-jak-stworzy%C4%87-%C5%9Bwiat-gier-od-podstaw-agata/id1460690724?i=1000485228230
- https://open.spotify.com/episode/57YKb5OlYbxCWFJOdWZ8Q8
- https://soundcloud.com/user-181745606/concept-art-jak-stworzyc-swiat-gier-od-podstaw-m-antczak-a-domino
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/75f9034a-007a-4afe-b107-a527d0570384?_lst
Gość
Agata
Domino
absolwentka Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu, pasjonatka rysunku i gier wideo, rozwijająca się zawodowo w branży gier. Zajmuje się projektowaniem, ilustrowaniem, concept artem, tworzeniem assetów oraz ich animowaniem. W wolnym czasie rozwija się artystycznie, wykonując zlecenia freelancerskie. Obecnie zajmuje stanowisko Lead 2D Artist we wrocławskim studio Mousetrap Games tworzącym gry mobilne, gdzie sprawuje pieczę nad kreatywną i estetyczną stroną projektów.
Prowadzący
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.