Projektowanie, o ile nie jest projektowaniem wnętrz, nierzadko kojarzy się z projektowaniem graficznym. Tymczasem okazuje się, że zanim przejdziemy do pracy z literą pod względem jej struktury i kompozycji typograficznej, ktoś musi dostarczyć materiał – treść. Trudno przecież zaprojektować znak dla danej marki bez uwzględnienia jej nazwy. Czym zatem jest naming? W podcaście z cyklu “Dobry Design Działa” Mateusz Antczak, projektant Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS wraz z Pauliną Woźniak, badaczką i projektantką komunikacji odpowiadają na pytania jak przebiega proces projektowy namingu, na co należy zwrócić uwagę, skąd czerpać inspiracje i jak najlepiej je wykorzystać?
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/naming-jak-zaprojektowa%C4%87-nazw%C4%99-marki-paulina-wo%C5%BAniak/id1460690724?i=1000534022836
- https://soundcloud.com/user-181745606/antczak-sd-ddd-naming-podcast-2021
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/bd602658-e40a-441e-9531-c85bd5cefe99?_lst
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników. Więcej informacji o projekcie: design.swps.pl.
Dobry Design Działa
„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.
Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Ekspert
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Kontakt
Marta Brzezińska
e-mail: [email protected]