Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy dookoła tłumnie krzyczą o tej technice marketingowej, możemy odnieść wrażenie, że branding jest podstawą wszelkich działalności firmy. Kluczowe będzie jednak zadanie sobie pytania: „czy branding jest mi potrzebny?”. Jakie są jego możliwości i funkcje? W podcaście cyklu „Dobry Design Działa” Strefy Designu Uniwersytetu SWPS o brandingu opowiada Mateusz Antczak, projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS.
Podcast z cyklu „Dobry Design Działa” dostępny jest m.in. na kanale YouTube Strefy Designu, gdzie poszczególne sygnatury czasowe przedstawione poniżej przenoszą w opisany fragment nagrania:
01:00 – Branding w organizacji – czym jest?
06:10 – Korzyści z brandingu
07:03 – Branding wewnętrzny
08:25 – Określenie wspólnego celu
13:50 – Jakie obszary organizacji wzmacniamy dzięki brandingowi?
15:00 – Branding zewnętrzny
17:13 – Komunikacja oparta na wyróżnieniu
19:20 – Wspólny obraz organizacji
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/dlaczego-i-kiedy-wprowadzi%C4%87-branding/id1460690724?i=1000507464978
- https://soundcloud.com/user-181745606/dlaczego-i-kiedy-wprowadzic-branding
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/0c97a0a4-697d-4548-89fe-0c04c9e92e34?_lst
Dobry Design Działa
„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.
Ekspert
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Kontakt
Adrianna Mołdysz
e-mail: [email protected]