Młodzi projektanci rozpoczynający dopiero karierę zawodową spotykają na swojej drodze wiele wyzwań. Jednym z nich jest decyzja dotycząca tego, gdzie chcą tworzyć — w Polsce czy za granicą. Praca dla zachodnioeuropejskich firm daje wiele perspektyw, ale jest często bardziej wymagająca. Czy wobec tego warto współpracować z zagranicznymi organizacjami? Jakie wyzwania stoją przed osobami, które chcą znaleźć pracę poza Polską? Co trzeba zrobić, by tworzyć za granicą? Jakich cech, kompetencji i wiedzy wymagają zagraniczne studia projektowe? Na co zwrócić uwagę konstruując portfolio oraz jakich błędów unikać? Na te i wiele innych pytań odpowiada Agata Walas, projektantka graficzna z Polski, która od kilku lat mieszka i pracuje w Londynie. Spotkanie prowadzi Mateusz Antczak, projektant współpracujący z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton, EmpikGo.

 

Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Dobry Design Działa

„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gościni

Kutyła Agata
Walas

Projektantka graficzna z Polski od kilku lat mieszka i pracuje w Londynie. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując z najlepszymi studiami projektowymi jak Accept & Proceed czy DixonBaxi, gdzie obecnie zajmuje się tworzeniem marek silnie osadzonych w cyfrowych przestrzeniach. Mówią o niej, że jest ambitna i odważna. Agata sama siebie opisałaby jako projektantkę, którą charakteryzuje wysoki poziom samoświadomości i analityczny zmysł oraz uwaga na detale. W swojej twórczości szuka sposobów na dodanie odrobiny charakteru do klasycznego stylu, w myśl którego projektuje. Poza pracą Agata najchętniej spędza czas w domowym zaciszu. Interesuje się wszystkim po trochu. Od przyrządzania pikantnych zup pho, przez naukę kaligrafii po odkrywanie tajników cyfrowych rewolucji.

Prowadzący

Kutyła Mateusz
Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Dobry Design Działa

images/SD_design_mangment_1175x950.jpg

Design management produktów cyfrowych (podcast)

Ostateczny kształt produktu cyfrowego jest wynikiem procesu, w który zaangażowanych jest wiele osób posiadających swoje…
images/SD_systemy_orientacji_miejskiej.jpg

Systemy orientacji miejskiej (podcast)

System orientacji wizualnej to już nie tylko tabliczki, strzałki. Powszechne naklejki z piktogramem kobiety i mężczyzny zostały…
images/SD_wspolpraca_z_miastem_1175x950.jpg

Współpraca z miastem - projektowanie komunikacji wizualnej (podcast)

Przestrzeń publiczna nieustannie ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb lokalnych społeczności. Stworzenie miasta, w którym…
images/wzory_SD_1175x950.jpg

Wzory przemysłowe w projektowaniu (nie)produktów (podcast)

Projektowanie jest z reguły czasochłonnym, wymagającym i bardzo angażującym procesem. Z tego względu w interesie…
images/sztuka_wspol_SD_1175x950.jpg

Sztuka współczesna w przestrzeni miejskiej (podcast)

Wprowadzenie sztuki współczesnej w przestrzeń publiczną to wyzwanie zarówno dla artystów, jak i dla odbiorców.…
images/etykiety_SD_1175x950.jpg

Etykiety polskich win - od koncepcji do projektu (podcast)

Choć wiemy, że nie powinno się „oceniać książki po okładce”, to decyzje zakupowe często podejmujemy…
images/miasto_SD_1175x950.jpg

Miasto jako opakowanie społeczeństwa — projektowanie komunikacji (podcast)

Będąc w mieście, jesteśmy otoczeni masą bodźców. Odnalezienie się w zgiełku informacji nie jest łatwe,…
images/projektantka_w_miescie_SD_1175x950.jpg

Praca projektantki za granicą (podcast)

Młodzi projektanci rozpoczynający dopiero karierę zawodową spotykają na swojej drodze wiele wyzwań. Jednym z nich…
images/inspiracja_SD_1175x950.jpg

Inspiracja w procesie projektowym (podcast)

Rozpoczynając proces twórczy, niejako stajemy przed wyzwaniem projektowego zagospodarowania pustej przestrzeni. Mierzymy się z tym…
images/Projektowanie_publikacji_1175x950.jpg

Projektowanie publikacji w praktyce (podcast)

Format, papier, typografia, kolorystyka, okładka – te i wiele innych czynników wpływają na to jak…
images/Naming_StrefaDesignu_1175x950.jpg

Naming – jak zaprojektować nazwę marki? (podcast)

Projektowanie, o ile nie jest projektowaniem wnętrz, nierzadko kojarzy się z projektowaniem graficznym. Tymczasem okazuje…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-architektura-marki.jpg

Branding: architektura marki – zalety i wady rozwiązań (podcast)

Projektowanie wizerunku marki, a następnie zarządzanie nim, to dla projektantów i menedżerów nie lada wyzwanie.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-czym-jest-dobry-wizerunek.jpg

Branding – czym jest dobry wizerunek? (podcast)

Funkcjonując w pewnym otoczeniu, zazwyczaj zabiegamy o to, aby postrzegano nas w określony sposób. Podobnie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding__Dlaczego_i_kiedy_cover.jpg

Dlaczego i kiedy wprowadzić branding?

Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/concept-art_cover_foto.jpg

Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia