Format, papier, typografia, kolorystyka, okładka – te i wiele innych czynników wpływają na to jak odbieramy publikację, która trafia w nasze ręce. Choć wszyscy znamy przysłowie „Nie oceniaj książki po okładce”, warto pamiętać o tym, że w praktyce jest to dużo trudniejsze, niż w teorii. To jak zostanie zaprojektowana i wydana publikacja wpływa na to, jak odbieramy samą jej treść, a to z kolei prowadzi nas do ważnego wyzwania projektowego – jak efektywnie i efektownie zaprojektować publikację? Według jakich kategorii dobrać krój pisma? Jakich reguł projektowych należy się trzymać? Jak zbudować kompozycję i wykorzystać jej potencjał? Na te i wiele innych pytań odpowiada gościni podcastu - Katarzyna Sowa, aktywna projektantka kreatywna. Rozmowę prowadzi Mateusz AntczakGrafiki Uniwersytetu SWPS.

Podcastu można też posłuchać na Spotify:

  • https://podcasts.apple.com/pl/podcast/projektowanie-publikacji-w-praktyce-katarzyna-sowa/id1460690724?i=1000543303141
  • https://soundcloud.com/user-181745606/sowa-sd-ddd-podcast-2021
  • https://lectonapp.com/pl/audiobook/079a180f-57e4-4649-83d8-4dc8c1f32545?_lst

Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników. Więcej informacji o projekcie: design.swps.pl.

Dobry Design Działa

„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gość

Kutyła Katarzyna
Sowa

Grafik, aktywny zawodowo projektant kreatywny. Magister historii sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego. Prowadzi warsztaty dla studentów Grafiki Uniwersytetu SWPS i studentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego z zakresu historii typografii, reguł składu tekstu, projektowania wielostronicowych publikacji, projektowania książki i krojów pism. Interesuje się typografią oraz jej korelacją z przekazem wizualnym i jego odbiorem. Fascynują ją dokonania Polskiej Awangardy, modernizmu międzywojennego, Szwajcarskiej Szkoły Projektowania i eksperymenty postmodernistów.

Prowadzący

Kutyła Mateusz
Antczak

Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.

Kontakt

Marta Brzezińska 
e-mail: [email protected]

 

Dobry Design Działa

images/etykiety_SD_1175x950.jpg

Etykiety polskich win - od koncepcji do projektu (podcast)

Choć wiemy, że nie powinno się „oceniać książki po okładce”, to decyzje zakupowe często podejmujemy…
images/miasto_SD_1175x950.jpg

Miasto jako opakowanie społeczeństwa — projektowanie komunikacji (podcast)

Będąc w mieście, jesteśmy otoczeni masą bodźców. Odnalezienie się w zgiełku informacji nie jest łatwe,…
images/projektantka_w_miescie_SD_1175x950.jpg

Praca projektantki za granicą (podcast)

Młodzi projektanci rozpoczynający dopiero karierę zawodową spotykają na swojej drodze wiele wyzwań. Jednym z nich…
images/inspiracja_SD_1175x950.jpg

Inspiracja w procesie projektowym (podcast)

Rozpoczynając proces twórczy, niejako stajemy przed wyzwaniem projektowego zagospodarowania pustej przestrzeni. Mierzymy się z tym…
images/Projektowanie_publikacji_1175x950.jpg

Projektowanie publikacji w praktyce (podcast)

Format, papier, typografia, kolorystyka, okładka – te i wiele innych czynników wpływają na to jak…
images/Naming_StrefaDesignu_1175x950.jpg

Naming – jak zaprojektować nazwę marki? (podcast)

Projektowanie, o ile nie jest projektowaniem wnętrz, nierzadko kojarzy się z projektowaniem graficznym. Tymczasem okazuje…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-architektura-marki.jpg

Branding: architektura marki – zalety i wady rozwiązań (podcast)

Projektowanie wizerunku marki, a następnie zarządzanie nim, to dla projektantów i menedżerów nie lada wyzwanie.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-czym-jest-dobry-wizerunek.jpg

Branding – czym jest dobry wizerunek? (podcast)

Funkcjonując w pewnym otoczeniu, zazwyczaj zabiegamy o to, aby postrzegano nas w określony sposób. Podobnie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding__Dlaczego_i_kiedy_cover.jpg

Dlaczego i kiedy wprowadzić branding?

Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/concept-art_cover_foto.jpg

Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia