O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie to na stałe zagościło w słowniku projektantów, marketingowców, strategów i odbiorców produktów. Ze względu na jego dużą popularność nierzadko metkę brandingu przypinamy w złych miejsca. Warto więc zacząć od początku i zadać sobie kluczowe pytanie: czym branding jest, a czym nie jest? W podcaście cyklu „Dobry Design Działa” Strefy Designu Uniwersytetu SWPS o brandingu opowiada Mateusz Antczak, projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS.
Podcast z cyklu „Dobry Design Działa” dostępny jest m.in. na kanale YouTube Strefy Designu, gdzie poszczególne sygnatury czasowe przedstawione poniżej przenoszą w opisany fragment nagrania:
02:44 – Branding vs koncepcja homo oeconomicus
05:53 – Homogenizacja i internacjonalizacja rynków
06:38 – Polaryzacja społeczeństwa i jej wpływ na projektowanie komunikacji produktów
08:39 – Czym branding nie jest?
09:00 – Branding a identyfikacja wizualna
12:07 – Branding a produkt
14:07 – Czym w takim razie jest branding?
21:30 – Co jest głównym wyzwaniem brandingu?
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/strefa-designu-uniwersytetu-swps/id1460690724
- https://soundcloud.com/user-181745606/branding-czym-jest-i-dlaczego-warto-o-niego-zadbac
- https://lectonapp.com/pl/podcast/16171afd-27f5-44b4-9bc4-9cf252ef2927?_lst
Dobry Design Działa
„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.
Ekspert
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Kontakt
Adrianna Mołdysz
e-mail: [email protected]