O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na jego temat skupione są na perspektywie historycznej i odnoszą się do tego, „co było”. Niewątpliwie od czasu formowania się polskiej szkoły plakatu, czyli lat 60., zaszło wiele zmian związanych z kontekstem polityczno-społecznym czy technologicznym. Warto więc zastanowić się, jak dziś wygląda projektowanie plakatu i co sprawia, że jest on dobrze zaprojektowany.
Podczas trzeciego spotkania w ramach cyklu Dobry Design Działa Mateusz Antczak z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS wraz z projektantką grafiki użytkowej Weroniką Bielawską poszukają odpowiedzi na pytania, czym dzisiaj jest plakat i jakie pełni funkcje, jak wyglądają różne procesy kreowania plakatu, jak może on funkcjonować w rzeczywistości online, co stanowi o tym, że plakat jest dobry oraz jak taki plakat zaprojektować.
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/plakat-jak-go-dobrze-zaprojektowa%C4%87-weronika-bielawska/id1460690724
- https://open.spotify.com/episode/4ZWbqljmCz2Yco9dBSwvtl
- https://soundcloud.com/user-181745606/bielecka-sd-webinar-2020
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/ab36dcc6-32f8-429f-bf7e-912cc31cae75?_lst
Ekspertka
Weronika
Bielawska
projektantka grafiki użytkowej, ilustratorka. Absolwentka Grafiki na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Zajmuje się projektowaniem grafiki użytkowej; najczęściej tworzy ilustracje, plakaty, wlepki i identyfikacje wizualne. W swoich realizacjach porusza tematy kulturalne, społeczne oraz polityczne.
Prowadzący
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.