Funkcjonując w pewnym otoczeniu, zazwyczaj zabiegamy o to, aby postrzegano nas w określony sposób. Podobnie jest z markami, które przez swoje programy komunikacji starają się kreować i aktualizować konkretny wizerunek. W kontekście brandingu często możemy usłyszeć określenie „dobry wizerunek”. Istotne może się okazać znalezienie odpowiedzi na pytanie, czym on jest. W podcaście cyklu „Dobry Design Działa” Strefy Designu Uniwersytetu SWPS o brandingu opowiada Mateusz Antczak, projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS.
Podcast z cyklu „Dobry Design Działa” dostępny jest m.in. na kanale YouTube Strefy Designu, gdzie poszczególne sygnatury czasowe przedstawione poniżej przenoszą w opisany fragment nagrania:
02:25 – Czym jest wizerunek organizacji?
05:30 – Tożsamość organizacji
07:30 – Proces definiowania tożsamości organizacji
15:58 – Ważne pytanie w procesie definiowania tożsamości marki: co nas wyróżnia względem innych organizacji?
17:35 – Jak zaprojektować tożsamość organizacji?
21:45 – Elementy budowania tożsamości organizacji: cele, wartości, znaki rozpoznawcze
26:15 – Profesjonalność organizacji. Czym jest?
27:53 – Wyzwania procesu budowania wizerunku organizacji
30:15 – Czym jest dobry wizerunek organizacji?
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/branding-czym-jest-dobry-wizerunek-mateusz-antczak/id1460690724?i=1000512236306
- https://soundcloud.com/user-181745606/antczak-sd-ddd-3-podcast-2021
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/3d4aa192-179c-401e-b196-b1dcdc343988?_lst
Dobry Design Działa
„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.
Interesujesz się designem? Dołącz do innych w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Ekspert
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Kontakt
Adrianna Mołdysz
e-mail: [email protected]