Rozpoczynając proces twórczy, niejako stajemy przed wyzwaniem projektowego zagospodarowania pustej przestrzeni. Mierzymy się z tym niezależnie od tego jakie wyzwanie artystyczne, twórcze czy projektowe staje przed nami. Intuicyjnie w ramach procesu projektowego poszukujemy więc zewnętrznych impulsów w postaci szeroko rozumianych inspiracji. Wyzwaniem staje się to jak w efektywny sposób zarządzać tym działaniem, aby pozostawić przestrzeń na nowość i odkrycie. Skąd czerpać inspirację? Jak robić to umiejętnie? W jaki sposób zarządzać inspiracjami w kontekście procesu projektowego? Na te pytania odpowiada Mateusz Antczak, projektant współpracujący z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu.
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/inspiracja-w-procesie-projektowym-mateusz-antczak/id1460690724?i=1000552476382
- https://soundcloud.com/user-181745606/inspiracja-w-procesie-projektowym-mateusz-antczak
- https://lectonapp.com/pl/podcast/16171afd-27f5-44b4-9bc4-9cf252ef2927?_lst
Wszystkie materiały z tego cyklu znajdziesz w naszej playliście na Spotify:
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Dobry Design Działa
„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.
Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Ekspert
Mateusz
Antczak
Projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.