Przestrzeń publiczna nieustannie ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb lokalnych społeczności. Stworzenie miasta, w którym chce się mieszkać, pracować, uczyć i bawić nie jest łatwe. Z tego względu coraz częściej mówi się o współodpowiedzialności mieszkańców za jakość życia w ośrodkach miejskich. Czy mieszkańcy rzeczywiście mają wpływ na to, jak wygląda miasto? Jak zaangażować ludzi do procesu projektowania najbliższego otoczenia? W jaki sposób komunikacja wizualna przejawia się w przestrzeni miasta? Czy edukacja samorządów w zakresie budowania tożsamości miasta w całym jego obszarze ma znaczenie dla mieszkańców? Na te i wiele innych pytań odpowiada Joanna Burska-Kopczyk, projektantka komunikacji, usług i doświadczeń, badaczka, strateżka, facylitatorka warsztatów projektowych. Spotkanie prowadzi Łukasz Harat — urbanista i socjolog, doktorant na Wydziale Architektura Politechniki Śląskiej.

Kliknij tutaj, by posłuchać podcastu na Spotify, lub wybierz swój ulubiony serwis streamingowy: Apple Podcasts, SoundCloud, Lecton, EmpikGo.

 

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.

Interesujesz się designem? Dołącz do nas w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.

Gościni

Kutyła Joanna
Burska-Kopczyk

Projektantka komunikacji, usług i doświadczeń, badaczka, strateżka, facylitatorka warsztatów projektowych. Od 7 lat wspiera strategiczne organizacje - zarówno w obszarze projektowania usług, optymalizacji procesów, tworzenia strategii marki jak i jej komunikacji, jak również w realizacji procesów brandingowych. W oparciu o myślenie projektowe współpracowała z wieloma instytucjami zarówno w sektorze publicznym, jak i w sektorze prywatnym. Od 2015 roku spełnia się w roli wykładowcy akademickiego, gdzie w ramach pracy w katedrze grafiki Uniwersytetu SWPS prowadzi zajęcia w obszarach takich jak service design, design thinking, design research, participatory design. Prywatnie pasjonatka podróży, małych i dużych, zakochana w górach, lasach, długich wędrówkach, wspinaczce i śniadaniach w schroniskach. Od pewnego czasu coraz bardziej uważna na potrzeby swojego ciała i ducha, w czym wspiera ją joga.

Prowadzący

Kutyła Łukasz
Harat

Urbanista i socjolog, doktorant na Wydziale Architektura Politechniki Śląskiej; studiował socjologię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego; członek Zarządu kolektywu antyRAMA i Urban Space Lab, dyrektor ogólnopolskiego festiwalu AFESTIVAL, prowadzący mikro-telewizję o kulturze miejskiej Street Cloud, artysta-rezydent w Drzwiach Zwanym Koniem w Katowicach, zagadywacz w kolektywie ZAGADAJ; doświadczenie zbierał m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Fundacji Napraw Sobie Miasto i biurze architektonicznym OVO Grąbczewscy; organizator ponad 200 interdyscyplinarnych projektów z zakresu architektury i socjologi, socjourbanistyki, edukacji kulturalnej; moderator w procesach konsultacji społecznych i planowania społecznego; twórca instalacji przestrzennych i artystycznych.

Dobry Design Działa

images/SD_design_mangment_1175x950.jpg

Design management produktów cyfrowych (podcast)

Ostateczny kształt produktu cyfrowego jest wynikiem procesu, w który zaangażowanych jest wiele osób posiadających swoje…
images/SD_systemy_orientacji_miejskiej.jpg

Systemy orientacji miejskiej (podcast)

System orientacji wizualnej to już nie tylko tabliczki, strzałki. Powszechne naklejki z piktogramem kobiety i mężczyzny zostały…
images/SD_wspolpraca_z_miastem_1175x950.jpg

Współpraca z miastem - projektowanie komunikacji wizualnej (podcast)

Przestrzeń publiczna nieustannie ewoluuje i dostosowuje się do potrzeb lokalnych społeczności. Stworzenie miasta, w którym…
images/wzory_SD_1175x950.jpg

Wzory przemysłowe w projektowaniu (nie)produktów (podcast)

Projektowanie jest z reguły czasochłonnym, wymagającym i bardzo angażującym procesem. Z tego względu w interesie…
images/sztuka_wspol_SD_1175x950.jpg

Sztuka współczesna w przestrzeni miejskiej (podcast)

Wprowadzenie sztuki współczesnej w przestrzeń publiczną to wyzwanie zarówno dla artystów, jak i dla odbiorców.…
images/etykiety_SD_1175x950.jpg

Etykiety polskich win - od koncepcji do projektu (podcast)

Choć wiemy, że nie powinno się „oceniać książki po okładce”, to decyzje zakupowe często podejmujemy…
images/miasto_SD_1175x950.jpg

Miasto jako opakowanie społeczeństwa — projektowanie komunikacji (podcast)

Będąc w mieście, jesteśmy otoczeni masą bodźców. Odnalezienie się w zgiełku informacji nie jest łatwe,…
images/projektantka_w_miescie_SD_1175x950.jpg

Praca projektantki za granicą (podcast)

Młodzi projektanci rozpoczynający dopiero karierę zawodową spotykają na swojej drodze wiele wyzwań. Jednym z nich…
images/inspiracja_SD_1175x950.jpg

Inspiracja w procesie projektowym (podcast)

Rozpoczynając proces twórczy, niejako stajemy przed wyzwaniem projektowego zagospodarowania pustej przestrzeni. Mierzymy się z tym…
images/Projektowanie_publikacji_1175x950.jpg

Projektowanie publikacji w praktyce (podcast)

Format, papier, typografia, kolorystyka, okładka – te i wiele innych czynników wpływają na to jak…
images/Naming_StrefaDesignu_1175x950.jpg

Naming – jak zaprojektować nazwę marki? (podcast)

Projektowanie, o ile nie jest projektowaniem wnętrz, nierzadko kojarzy się z projektowaniem graficznym. Tymczasem okazuje…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-architektura-marki.jpg

Branding: architektura marki – zalety i wady rozwiązań (podcast)

Projektowanie wizerunku marki, a następnie zarządzanie nim, to dla projektantów i menedżerów nie lada wyzwanie.…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/branding-czym-jest-dobry-wizerunek.jpg

Branding – czym jest dobry wizerunek? (podcast)

Funkcjonując w pewnym otoczeniu, zazwyczaj zabiegamy o to, aby postrzegano nas w określony sposób. Podobnie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding__Dlaczego_i_kiedy_cover.jpg

Dlaczego i kiedy wprowadzić branding?

Stojąc przed wyzwaniem zaprojektowania bądź wdrożenia programów komunikacji organizacji, niejednokrotnie słyszymy o brandingu. Kiedy wszyscy…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/Branding_D-d-d.jpg

Branding – czym jest i dlaczego warto o niego zadbać?

O brandingu mówimy dzisiaj nie tylko przez pryzmat wielkich korporacji, lecz także lokalnych działalności. Pojęcie…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/typografia.jpg

Typografia – jak ją wykorzystać w projektowaniu?

Jednym z najgłośniej wybrzmiewających pytań w kontekście typografii jest to odnoszące się do prawidłowej nomenklatury…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/jak_dobrze_zaprojektowac_plakat.jpg

Plakat – jak go dobrze zaprojektować? – W. Bielawska i M. Antczak

O plakacie, szczególnie w kontekście polskiej szkoły plakatu, powiedziano już bardzo dużo. Zazwyczaj rozmowy na…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/identyfikacja_wizualna_wydarzenia.jpg

Identyfikacja wizualna wydarzenia: jak ją zaprojektować? – M. Antczak

Firma bez logo jest jak człowiek bez twarzy. Organziacja potrzebuje wyróżnienia się oraz identyfikacji –…
images/StrefaDesignu19wydarzeniainto/concept-art_cover_foto.jpg

Concept art: jak stworzyć świat gier od podstaw? – M. Antczak i A. Domino

Nowy cykl Strefy Designu Uniwersytetu SWPS Dobry Design Działa rozpoczynamy od bardzo ciekawego tematu, jakim jest concept…

Zobacz także

Group 426 strefa zarzadznia logo 05 logo strefapsyche logo white kopia logo white kopia