Projektowanie wizerunku marki, a następnie zarządzanie nim, to dla projektantów i menedżerów nie lada wyzwanie. Jednym z nich jest zapewnienie spójności i przejrzystości prowadzonej komunikacji na temat działalności firmy czy oferty. Pomocne może się okazać zbudowanie struktury wewnętrznych zależności marki. Mateusz Antczak, projektant z Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, opowiada, czym jest architektura marki.
Podcast z cyklu „Dobry Design Działa” dostępny jest m.in. na kanale YouTube Strefy Designu, gdzie poszczególne sygnatury czasowe przedstawione poniżej przenoszą w opisany fragment nagrania:
03:05 – Różnorodność usług marki – jak zbudować spójną komunikację?
04:20 – Czym jest architektura marki?
07:00 – Architektura korporacyjna, architektura wspomagana, architektura indywidualnych marek
15:07 – Siedem strategii marek: portfel marek, parasol marek, marka linii produktów, marka asortymentu produktów, marka źródła, marka wspierająca i marki prywatne
24:25 – Jakie podejście do budowania architektury marki jest lepsze?
Podcastu można też posłuchać na Spotify:
- https://podcasts.apple.com/pl/podcast/branding-architektura-marki-zalety-i-wady-rozwi%C4%85za%C5%84/id1460690724?i=1000515864033
- https://soundcloud.com/user-181745606/ddd04-sd-podcast-2021
- https://lectonapp.com/pl/audiobook/ea982b2a-f749-42d5-9a01-7d04c69325b2?_lst
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników. Więcej informacji o projekcie: design.swps.pl.
Dobry Design Działa
„Dobry Design Działa” to cykl podcastów realizowany w ramach Strefy Designu Uniwersytetu SWPS, z którego dowiesz się, czym jest dobry design, dlaczego jest on ważny oraz jaka jest rola projektanta. Gospodarzem programu jest Mateusz Antczak.
Interesujesz się designem? Dołącz do innych w grupie Strefa Designu Uniwersytetu SWPS na Facebooku.
Ekspert
Mateusz
Antczak
projektant działający na pograniczu teorii i praktyki designu. Zawodowo zajmuje się m.in. badaniem, projektowaniem oraz wdrażaniem programów Corporate Identity. W swojej pracy koncentruje się na projektowaniu grafiki użytkowej ze szczególnym uwzględnieniem znaku marki oraz identyfikacji wizualnych. Definiuje rolę projektanta nie jako jedynie dostawcy gotowych rozwiązań, ale przede wszystkim konsultanta, doradcy, moderatora oraz mentora. Swoją działalność dydaktyczną realizuje przy okazji warsztatów projektowych oraz współpracując z Katedrą Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Badawczo zajmuje się wpływem szeroko pojętego designu na projektowanie i modelowanie komunikacji, w szczególności w obszarach Corporate Identity oraz brandingu.
Kontakt
Adrianna Mołdysz
e-mail: [email protected]